Ons 27/8: Agilitytrening med Tira

 

270814-mange

Sommeren er tilbake – sol og nesten 25 gr idag 🙂

På dagens nybegynnertrening deltok: Ann-Cathrin, Anniken, Katrine, Marit, Vigdis og jeg – totalt 8 hunder.

I tillegg var Gro B på besøk, og hun hadde med kjempegod sjokoladekake 🙂

 

strek-enkel-lysgraa

Vi satte opp en ren hoppbane idag – som vist helt nederst her:

komb26-2014-hopp

Husk:

  • Noe rart skjedde flere ganger i røret på andre økt i det mørke røret, antagelig crashet hun, så det lønner seg nok å bruke lysere rør nå når det blir mørkt.
  • Trenger som forventet mer trening på «forced front cross».
  • Trenger mer trening på at noen holder opp pølsa.
  • 17-18 på oversiden med push-mellom gikk greit, og jeg fikk til framforbytte tilslutt, men må trene på å få til blindbytte istedenfor framforbytte.
  • Denne videoen må huskes: http://youtu.be/MOMj2RfpAqQ

Slalåm med gjerder og bøyler:

I tillegg hadde Anniken satt opp 12 pinners slalåm med gjerder på gresset, og vi satte også  opp en 4 pinners slalåm, hvor vi festet to sett med bøyler. Tira syntes det gikk helt fint å hoppe og sprette over bøylene fram og tilbake, men ved hjelp av leken fikk jeg henne til å gå slalåmen, og bare hun hadde forstått, gikk hun slalåm greit også med bøyler. Jeg måtte jo prøve 12 pinners slalåm med gjerder,  selv om jeg synes det er litt for tidlig, men hun begynner å få bra teknikk 🙂

Video fra treningen:

Vimeo: https://vimeo.com/104591384 eller youtube:

 

Slowmotion og videobilder er alltid nyttig å studere, og endelig synes jeg ikke armene mine flagrer like mye som de pleier:

270814-mange

 

Da er videotilgang til VM bestilt og betalt, så kanskje jeg lærer litt mer 🙂

Det er hyggelig med en kommentar:

