Man 28/7: Agility-trening med Tira

280714-chillie-2Nok en fin og varm sommerkveld, som startet med sol og varme, men som ga oss både lyn, torden og regn i løpet av treningen – men merket noen av oss egentlig det, tro….

strek-tynn-blaagroenn

Tilstede på trening: Ann-Cathrin, Anniken, Barbro, Gro B, Sissel og meg – totalt 9 hunder.

Ann-Cathrin og Sissel hadde lovet å lære oss litt fra kurset med Lise-Irene Hansen, og deler av en bane fra kurset ble satt opp:

Lise-kurs 190714

Stigen ble erstattet av slalåm, rør 12 ble droppet, og en ny nummerering ble laget, men jeg briefet bare 1 til 7 – regnet med jeg ville ha nok med å prøve å få til det, og det stemte🙂

Jeg begynte med å sende inn i rør under møne og sende rundt nr 4.

Jeg lærte at ny type framforbytte eller precue for framforbytte eller bremsehånd (vet ikke hva jeg skal kalle det  – kjært barn mange navn) ved 2 hadde stor effekt på Tira. Da jeg ikke gjorde noe, landet lille hunden laaaangt etter 2 – moro å se!

Jeg lærte at en ball i hånda er mindre synlig og lettere å bruke enn større leker som Tira stadig ser på når jeg løper.

Jeg strevde med å rekke fram til å sende rundt nr 4, for Tira har ikke tilstrekkelig selvstendighet på ¨sende rundt» ennå, men vi greide tilslutt 1 til 7🙂

Vi trente også på å variere mellom å ta rør 9 istedenfor rør 6 og på å ta mønet istedenfor rør 6. Tira er flink, og jeg finner ut hvilke signaler hun reagerer best på🙂

Jeg liker slike baner – det er SÅ mye å trene på, jeg ser masse mer jeg må trene på,  jeg trenger ikke løpe mye for å få trent mye, og ikke minst liker jeg slike baner fordi jeg stadig lærer noe nytt ved å se på de andre😀

Jeg må ta vare på dette lærerike videoklippet av Ann-Cathrin og Chilli på dagens bane – det gir meg masse idéer til hva vi må trene på:

2 tanker på “Man 28/7: Agility-trening med Tira

Det er hyggelig med en kommentar:

