Man 21/7: Agilitytrening med Tira

terezaAnn-Cathrin hadde lovet å forklare og vise litt fra Tereza Kralova-kurset, så vi satte opp en bane fra kurset.

strek-tynn-blaagroenn

Tilstede: Ann-Cathrin, Anniken, Barbro, Malin, Nina – totalt 7 hunder som trente, men også Sissel var innom en tur for å se på + en bekjent av Ann-Cathrin med datter og hund. Utrolig og uvant å ha en hund som Tira som bare logrer til nyankomne mennesker og hunder😀

 

tereza

 

 

Hadde det ikke vært fordi det var meg som hadde mast på Ann-Cathrin for å få innspill fra kurset, så hadde jeg nok ikke dratt på trening med en så vond rygg. Den var riktignok bedre idag enn i helgen, hvor jeg har ligget mer enn jeg har vært oppegående, og jeg greide jo over 3 km blåbærtur idag. Men – ikke lett å trene agilitynår det  gjør vondt å bøye seg, vri seg og å løpe, så det ble ikke så mye greie på vår trening, men moro og lærerikt å se de andre🙂 Handlingbanen kunne løses på et utall måter, mens framforbyttebanen fikk vi bare lov å løse med framforbytter🙂

Tira var mer enn ivrig nok, og jeg hadde planlagt å bruke bare lang leke slik at jeg slapp å bøye meg for å belønne, men hun som har vært så flink til å bytte, var ikke like flink idag, Hun var ihvertfall ikke særlig preget av varmen, for hun var veldig klar for å både trene og leke mer enn jeg greide🙂

Jeg tenkte jeg bare skulle prøve framforbyttene på 5-6-7, men det var da merkverdig vanskelig å bruke riktig arm…. – får tro det var varmen som slo meg ut – det var 25,7 grader ute da jeg kom hjem ved 22-tiden🙂 HERLIG SOMMER😀

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

