Man 14/7: Varm agilitytrening med Tira

santafe-m-vippe2Varm kveld, og enda varmere å løpe i sola.  Jeg kom til trening ganske så sliten og med vondt både her og der – mye skyldtes at jeg hadde ryddet ene rommet på loftet idag – det ble mer bøy og tøy enn jeg takler😉. Dermed hadde jeg litt problemer med å løpe, men ikke verre enn at jeg måtte prøve meg på flere økter enn vanlig🙂

strek-tynn-blaagroenn

Tilstede: Ann-Cathrin, Anniken, Barbro, Gro B, Ida, Malin og jeg – totalt 9 hunder. Vi delte oss i to grupper og satte opp to kombinasjoner.

Denne ble satt opp på gresset:

 

santafe-m-vippe2

Første runde følte jeg gikk ganske bra – mer fart i oss begge – så den sørget jeg ikke for å få filmet, men andre runde hvor jeg strevde mer med å løpe, ble filmet😉

Video er ekstremt lærerikt, men også skremmende! Jeg må huske:

  • Stemmebruk
  • Løp skikkelig på rett fram strekninger
  • Armer lavt og frem, ikke opp i lufta
  • Hold blikket mer på hindre, ikke på Tira
  • Ikke stå og vent!
  • Trenger mer city/highway-trening
  • Må belønne mer for at hun blir på vippa og trene variasjoner i hva jeg gjør!

Hadde visst altfor gode godbiter i vippetreningen…..

 

Nedenstående ble satt opp på grusbanen:

140714

På tredje økt trente vi på banen over, men siden jeg ikke kunne løpe noe særlig, trente vi:

  • Møne –  hvor jeg fikk testet bakbytte
  • Stige – med STOR sideveis  – ingen gradvis økning her, nei🙂.
  • Bakbytte på bøyd tunnel (trenger mer trening)
  • Blindbytte (trenger enda mer trening) på strekningen 16-7-8-9.
  • Feltene blir bra – må snart gå over til leke igjen for å få opp farten!
  • Kanskje bør leke/godbitskål settes enda litt lenger etter felthinderet.
  • Hun søker fint fram mot felthindrene😀

VIDEO av økt 2 og 3, hvor jeg hadde mer problemer med å løpe:

Vimeo: https://vimeo.com/100755645 eller youtube:

2 tanker på “Man 14/7: Varm agilitytrening med Tira

  1. Masse flotte bilder og koselige oppdateringer, men det er kun bilder av to av dyrene? Burde det ikke også være like mange bilder av alle tre…?

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

