Ons 2/7: Agilitytrening + turer

  • Nybegynnertrening på Skui020714-001
  • Winnies turlengde økt til 2,1 km
  • Tommy og Tira gikk til» lille Gråmagan» i sommerens verste skybrudd

strek-tynn-blaagroenn

AGILITYTRENING:

Nybegynnertrening på Skui med Ann-Cathrin, Marit og Vigdis – nok en flott trening på en flott sommerdag med sol og masse knott, men det nyinnkjøpte myggmiddelet virket :-)

Vi satte opp banen til venstre, hvor planen var å få trent noe av høyre kombinasjon (laget av Birgitta Hermansson, som har masse små, supre kombinasjoner på facebook)  på de blå hindrene i banen til venstre:

strek-tynn-blaagroenn

birgitta-hermansson1-020714 birgitta-hermansson1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

strek-tynn-blaagroenn

Dette var en helt ny måte å bygge bane på, dvs. finn en bitteliten føringskombinasjon og sett til de hindrene vi ønsker trene på. VELDIG mye lettere å bygge bane på denne måten!

Ann-Cathrin fikk meg til å prøve å tre mellom på de blå hoppene, og jeg har knapt prøvd det før med Tira, men med motsatt arm til å sende over hoppene, funket det på første forsøk!!! Da torde jeg ikke prøve en gang til…..

Er vanligvis for treg med motsatt arm som precue i framforbytte, og nå stod jeg i tillegg ikke riktig med arm synlig over første hoppet, så selv om jeg stakk tidlig videre, ble Tiras sving stor. Siden jeg ikke er så bevegelig,  kanskje det er bedre med litt avstand til første hopp? Yesssss – fungerte utrolig bra! Men – må også jobbe mer med at Tira skjønner at arm over hopp-pinne betyr at hun skal svinge! Merkverdig hvor langt en bitteliten sheltie kan hoppe….

Det viktigste med dagens treningsøkt var lav stige på første økt, og for første gang full høyde på stigen på andre økt. Jeg trodde Tira kom til å reagere på høyden, men ingen nøling i det hele tatt🙂 Brukte bare tørrfor til belønning for å holde stressnivået lavt, men dette gikk så bra at vi snart bør kunne prøve med leke også🙂

Hjulet gir oss fortsatt endel utfordringer, så jeg må huske å gi Tira tid til å tenke og ikke bare løpe på!

Avsluttet med fremadsending, hvor vi startet nær hjulet, og da gikk fremadsendingen bra. Vi trenger masssssse trening på hjulet!

TURER:

Winnies turlengde øker, og tirsdag 1. juli gikk Tommy med Tira og jeg med Winnie fra Godthåb. Winnie og jeg gikk 2,1 km – lenge siden hun har gått SÅ langt. Kveldsturen på Sauejordet var også lengre enn vanlig – hele 800 meter🙂 Dette går definitivt fremover!!!

Fra Godthåb ville Tommy og Tira gå rundt Dælivannet, men de endte med å gå veldig mye lenger, dvs. opp til «lille Gråmagan». En halvtime etter at Winnie og jeg kom hjem fra turen fra Godthåb, ble det et skikkelig skybrudd – for et regnvær!!! Stakkars Tommy og Tira som var på tur…… Bildene som kom etterpå, viste en våt og pjuskete liten sheltie på tur:

020714-001 030714-002 030714-003

Onsdagens tur med Winnie gikk fra Øverland, hvor vi gikk en liten tur i Arboretet, men det ble bare ca 1,5 km.  Tommy gikk også bare en liten tur (3-4 km) med Tira idag pga kveldens trening på Skui.

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

