Ons 25/6: Agility-trening med Tira

180614-nybegynner2Tid for nybegynnertrening på Skui igjen, og dit kom også:
Ann-Cathrin, Kari, Katrine, Marit, Siv Kjersti og Vigdis – totalt 8 hunder.

Både sol og regn på dagens trening og ikke minst masse mygg!

strek-tynn-blaagroenn

Vi satte opp nedenstående, hvor det var MYE løping og enda lengre avstander enn på tegningen:

180614-nybegynner2

Startet med trening på lav stige. Vil jeg ha treg nedgang: Bruk skål med godbiter. Vil jeg ha rask nedgang: Bruk leke. Vil jeg at Tira skal hoppe over hele feltet: Kast leken rett før Tira kommer til feltet…..

Husk å gi signal for framforbytte i god tid før Tira skal hoppe, ellers ser hun ikke på meg og får det ikke med seg. Fra 11 var hun på god vei til 9x, men da jeg bare ga signal tidligere, så hun ikke på 9x.

For nybegynnerhunder lønner det seg at fører er bak hunden ved hjulet – det har jeg sagt til andre maaange ganger. Det stemte for Tira også – når jeg bare husket gjøre det….

Fremadsending 5-6-7-8:  Tira titter for mye på meg – må komme i gang med city/highway-trening!

10-13: Første gang prøvde jeg med framforbytter alle steder, men det går rundt for meg…. Andre gang tok jeg blindbytte mellom 10 og 11, og når jeg stakk i motsatt retning, fikk Tira bedre sving og det ble lettere for meg med med framforbytte mellom 11 og 12  :-)

Avsluttet med fremadsending hopp, pølse, lengde, hopp, men Tira var ikke helt med, men da vi tok de siste to hinderne, og Ann-Cathrin løp avgårde med leken, da kom farten🙂

Forhåpentlig snart mulig med hjemmetrening igjen – bare kløveren og dermed alle biene forsvinner fra plenen!

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

