Man 16/6: Agilitytrening på Skui m/Tira

mandag-15-juniTrening på Skui sammen med Ann-Cathrin, Barbro, Gro B og Marthine.

Selv om det bare var 6 hunder på trening, var vi nok på Skui i 3,5 time – nok en herlig sommerkveld😀

strek-tynn-blaagroenn

mandag-15-juni

Gro B hadde med dagens bane, og det slår aldri feil! «Tre mellom» (2-3) betyr alltid utfordringer for de fleste!

Tira og jeg prøvde ikke det, men tok det motsatt vei som en serpentiner (3-2x-1x) – gikk kjempebra!

3-4-5 – ikke like bra – merkelig nok vanskelig å få henne til å ta 5 – hun så på meg, ikke fremover. Trodde det skulle være å ta røret fra avstand mens jeg løp sidelengs fra som var vanskelig, men nei😀

Vippe ble tatt for første gang – hun raste til enden og merket antagelig ikke at vippa beveget seg🙂 Var det bare nybegynnerflaks? Neida, hun gjorde det samme på neste forsøk🙂

Alléslalåm var satt opp, og det gikk greit på første runde, men på andre runde, jukset hun, helt til vi skjønte at det var visst ingen allé..,…..

Jeg satte hjulet inn i banen med et hopp etter, men hun gikk omtrent åtte-tall gjennom rammen – ikke helt som planlagt. Gikk bedre på andre økt med hjelper og leke etter hopp og hjul. Bør nok intensivere treningen på hjulet! I disse dager ligger Susan Garretts «Its Yer Choice» gratis på nett, og jeg lurer på om jeg skal prøve denne tankegangen på hjulet!

5-6-7 – når jeg bare gjør jobben min, gjør Tira jobben sin🙂

Vi var sistemann på banen, så da tok vi vekk røret under mønet, og fikk trent full høyde på mønet uten rør under. Det er en stund siden sist hun tok mønet på full høyde, og hun vil helst løpe korteste vei til leken, men det går fremover🙂

Stigenedgangen trente vi også litt på, men hun får fremdeles ikke ta stigen i full høyde – jeg vil ha mer fart først!

Måtte jo bare prøve tre mellom, og med Tira på min venstre side, sendt jeg henne over hoppet med høyre arm, og brukte så høyre arm også som threadle arm. Vanskelig for meg, ikke for Tira, så jeg trenger masse trening🙂

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

