28/5-3/6: Sommer, turer, Winnies halting + Tiras hagetrening

w-020614-1820

  • Fantastiske sommerdager🙂
  • Winnie halter fremdeles😦
  • Mange turer – korte med Winnie, lengre med Tira
  • Litt hagetrening med Tira på slalåm og rør

strek-tynn-blaagroenn

Vi har hatt noen helt fantastiske sommerdager – varmt vær og strålende sol i mange dager!

020614-1809

Jeg har fått kjøpt og plantet sommerblomster, har sådd forskjellige typer salat og sukkererter i gamle sinkbaljer.

Tira hjelper til ved å sikre seg blomsterpotter like fort som hun sikrer seg sokker:

w-020614-1805

w-020614-1794  w-020614-1817  w-020614-1831

Turer:
Med Tira har jeg gått tur bl.a. til den gamle liljekonvallskogen min som jeg ikke har funnet igjen på flere år, men endelig fant jeg den! Tommy har også tatt henne med på tur. Med Winnie har jeg tatt turen til Godthåb og gått 1 km tur der. Tommy har vært med et par ganger til Godthåb, og da har også Tira vært med, og Tommy har gått hjem igjen derfra med Tira. Siste helgen i mai var han i Stockholm og løp Stockholm maraton, så da ble det Vidar og jeg som gikk turer.

Siden Winnie kun skal gå en kilometer, har vi også vært flere ganger i den lille skogen ved siden av Sauejordet. Vi har spist lunsj på Sauejordet, og Winnie var veldig interessert i lunsjen, mens Tira var mer interessert i sauene som hvilte eller beitet like ved: 
 310514-1417 310514-1414Etter litt trening greide Tira slappe av og konsentrere seg om vår lunsj og la sauene få beite i fred og ro🙂

Nok en lunsj på Sauejordet idag 3. juni:

w-030614-1422

Winnies halting:
Tre dager etter at vi var hos Kristin Halle gikk Winnie morgenturen med mindre halting, og også kveldsturene, hvor hun før har haltet mer, gikk hun mye bedre. Jeg begynte å fatte håp om at hun skulle bli bra, selv om hun fortsatt haltet mye hjemme etter å ha vært i ro, og selv om hun ikke belastet beinet når hun stod i ro til tross for dobbel dose smertestillende.  Kanskje er det også smertestillende som gjør at hun har gått bedre…..

Ikke moro å være innesperret, men godt å være to:

w-020614-1820

Da jeg hentet Tommy på bussen på søndag, ble Winnie så glad at hun begynte å leke – skulle hun ikke gjort – hun var veldig mye verre igjen mandag, og idag tirsdag er hun heller ikke bedre😦

Agility i hagen med Tira:
w-020614-1824På plassen hos Tommy har jeg satt opp 12 pinners slalåm med 20 cm allé og med grinder på. Jeg hadde vel egentlig ikke trodd Tira skulle greie den siden alléen er så smal, men det gikk forbausende fort fremover, og vi har bare fått trent én kveld.

På første forsøk svingte hun utenom hele slalåmen og fikk tak i leken i enden. Jeg plasserte henne så 3-4 pinner fra leken så hun skulle gå derfra, og etter tre slike plasseringer kunne vi starte fra begynnelsen av slalåmen. Da var det ikke lenger problem å løpe gjennom hele slalåmen mot leke, noe hun gjorde et par ganger. Så tok jeg vekk leken, og hun løp likevel gjennom hele slalåmen og fikk belønningen etterpå🙂 Fikk prøvd både høyre- og venstreføring, og hun tok også slalåmen motsatt vei.

På plassen foran inngangen har jeg endelig fått lagt et buet rør, og én kveldsøkt er brukt til å trene på fremadsending mot buet rør. 

Bilder av en lykkelig hund som trener rør – først med fokus på leken på bakken:

w-310514-1792

Så fjernet jeg leken på bakken, og hun svinger mot meg:

w-310514-1778L

w-310514-1779

w-310514-1776

w-310514-1788

Noen seiersrunder med leken:

w-310514-1765

w-310514-1772

 

Det er hyggelig med en kommentar:

