To agilitytreninger + tur

w-130514-1406

  • To agilitytreninger – den ene mest som tilskuer 😉
  • Tur fra Haga Golf – en fin runde som må huskes!

strek-enkel-groenn

Mandag 12/5 var Tira og jeg på agilitytrening på Skui,  og der var også Gro B, Ann-Cathrin, Barbro og Martine. Kari var innom en tur uten å trene.  Kan vel nesten si det samme om Tira og meg…. Jeg satte opp for serpentinertrening på gresset, og trente en økt på dette, men deretter måtte jeg gi meg. Det er ingen lur kombinasjon å hakke opp en gammel gressplen + bøye seg 1053 ganger for å plukke opp kvister og male opp, før jeg skal på agilitytrening…… Neste gang kan jeg kanskje tenke tanken å trene litt bli sittende når jeg ikke kan løpe….

Tirsdag 13/5 dro Vidar til båten med Tore, Tommy passet Winnie, og Tira og jeg dro til Haga Golf og gikk turstien opp fra det røde huset og videre oppover. Jeg synes alltid det er så fint å gå der, men glemmer det igjen, så nå må det dokumenteres:

w-130514-1397  w-130514-1400  w-130514-1406  w-130514-1409Det ble en fin runde på ca 5 km, som startet i solskinn og med litt regn på tilbaketuren. Da vi kom tilbake til parkeringsplassen, begynte uværet for alvor med torden og plaskregn 🙂 Neida, ikke speilrefleks denne gangen heller, det skulle jo regne…….  😉

Onsdag 14/5 prøvde jeg overbevise meg selv om at Winnie gikk litt bedre på morgenturen, hun haltet, men kanskje ikke like mye som dagen før, så vi gikk nesten to kilometer, men veldig sakte.  Når hun står i ro, virker det som beinet ikke er langt nok, det dingler fram og tilbake et par millimeter over bakken…. Senere på dagen prøvde hun hoppe opp i fanget til Vidar mens han satt og spiste. Han var ikke forberedt, så hun landet på ryggen, og hun haltet mer igjen etter dette fallet 😦

På kvelden var Tira og jeg på agilitytrening på Skui, og der var også: Ann-Cathrin med Inca, Marit med Oliver, Sissel med Vienna + Milo og Vigdis med Nemi. Tone og Grethe satte opp og trente på en egen kombinasjon.

framforbytte-2014

Først trente vi framforbytter,  dvs. sorte nr + bokstav: Tira endte stort sett på riktig side av meg, mens jeg derimot sjelden endte der jeg planla.

Deretter tok vi mønet på lav høyde, og på neste økt satte vi det opp til full høyde. Det gikk greit på første forsøk, men så fant Tira ut at det gikk raskere å løpe på bakken fram til leken. Tilbake igjen var det visst greit å ta mønet, men vi ga oss ikke før vi fikk det til også den veien jeg ville hun skulle ta det 🙂

Ann-Cathrin fikk pushet oss til å ta den nummererte banen på andre økt, dvs. vi stoppet etter 7, og det gikk forbausende bra 🙂

Må huskes: 

  • Mine flakkende armer er visst tatt i bruk igjen, må huske å holde dem i ro! (har aldri greid det før, så antagelig lite trolig også med denne hunden).
  • Trene mer fremadsending mot hopp og gradvis øke avstanden mellom hoppene.
  • Buet rør: Trene blindbytter / Vinklede innganger + utganger / Innkalling fra fart
  • Når jeg ikke kan løpe: Trene bli sittende og bli stående.
Det er hyggelig med en kommentar:

