Video: Agilitytrening med Tira

Videobilde

Videobilde

Agility nybegynnertrening med Tira på Skui igjen, og der var også Ann-Cathrin med Inca og Chilli, Sissel med Milo og Vienna og Vigdis med Nemi.

strek-tynn-blaa-lyseblaa

kjerrehjul-2014Regnvær hele dagen, og Tira er ikke spesielt glad i regnvær, men det var nesten opphold på treningen, selv om jeg mistenker hun ikke ville reagert på regnvær akkurat mens hun trener 🙂

På mandagens trening virket det som et lys plutselig gikk opp for Tira, noe jeg er sikker på skyldes treningen vår på «exploding pinwheel». Hun begynte å søke fram mot hopp og ikke bare se på meg eller løpe til personer i banen, og det bare fortsatte på dagens trening 🙂

Plutselig kunne vi løpe og ta flere hindre, og jeg måtte jo bare prøve mye jeg ikke hadde hadde briefet, og mye jeg aldri har gjort med Tira før, bl.a. framforbytter.

Sende rundt var hjemmeleksen vår, og det fungerte også:

sende-rundt

Alléslalåmen ble satt opp, og for første gang fikk vi også prøvd den – fungerte veldig bra 😀

Vi avsluttet med fire hopp for fremadsending, hvor leke ble lagt på bakken, og Ann-Cathrin flyttet seg vekk, og Tira løp ikke til Ann-Catrin, men til leken – det går fremover 🙂

Hele andre økt (unntatt slalåm) ble filmet: 

Vimeo: https://vimeo.com/94463459 eller Youtube:

 

Hjemmelekse glemte vi – og det som fungerte så fint for å få meg ut i hagen for å trene……

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 tanker på “Video: Agilitytrening med Tira

  1. Tira gikk aldeles strålende i går – hjemmelekse vi snakket om det – men jeg har teflonhjerne. du kan jo starte med og trene bakbytte inn i rør(evt mot ett hopp) og blindbytte ut fra rør + Susan garrets frontcross – jeg fortsetter med jaakko og starter med bindbytte ut fra rør – også skal vi ta opp igjen serpentiner.

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

