Herlige november :-)


w-271113-9418

  • Fantastisk vær i hele november og ingen snø 🙂
  • Mange og lange turer av Tommy, mens jeg tester nye såler.
  • Oppussingsprosjektet går videre

strek-mange-farger

Jeg har alltid tenkt at november er en måned jeg gjerne kunne strøket fra kalenderen, men ikke i år! Siste halvdel av november har vært like utrolig som starten av november! Det begynte med sol og fint vær i mange, mange dager, med kuldegrader som holdt seg på 5-6 blå. Vi har fortsatt ikke fått snø, men trærne og bakken ble hvitrimet:

w-201113-035

Skui-gjengen har arrangert kaldt og koselig overraskelsesselskap for Ann-Cathrin rundt et bål i gapahuken på Skui:

w-211113-002

Vi hadde kledd oss godt, men det ble tilslutt vanskelig å holde tærne varme (mobilbilde tatt av Kari og stjålet av meg):

ac

Ankelen min var litt bedre en periode, men etter å ha gått noen turer på 2-3 km, innså jeg at ankelen ikke ble bedre av å gå, så Tommy har derfor fortsatt å gå de lengste turene med Winnie og Tira.  Isen har nå begynt å legge seg på elva (Tommys mobilbilder):

w-241113-003  w-241113-009

Solrike novemberdager fører til nydelige solnedganger 🙂 Noen bilder tatt fra verandaen, hvor krana på Avløs stasjon svinger rundt i det fjerne:

W-251113-9373  w-251113-9397

Lekte med lang lukkertid senere på kvelden, og på Avløs jobber de fortsatt med krana – ikke lenge til 16. desember når de skal åpne:

W-241113-9392

Mandag 25/11 hadde jeg time hos fysioterapeut, som bekreftet at sålene mine nok har vært for lave. Nå er de rettet på og nye innkjøpt, så forhåpentlig er jeg snart klar for lange turer igjen 😀

Onsdag 27/11 forsvant plutselig kuldegradene. I løpet av en time gikk gradene fra minus 1 til nesten 14 varmegrader, og varmt i slutten av november har det ikke vært på 114 år.

Fantastisk vær innimellom vindkastene, så jeg trente agility med Tira (eget innlegg).

På denne fantastisk varme dagen gikk Tommy først 9 km med Winnie til «lille Gråmagan»:

w-271113-001

w-271113-003

w-271113-002

Deretter løp Tommy 5 km med Tira 🙂

Stormen raser på vestlandet, noe som har ført varmen hit, men også sterk vind som varte i to dager, og jeg kan ikke huske det har blåst verre her, og vi har sett endel nedblåste trær, lysstolper og søppeldunker på turene våre.

Solnedgangen fra verandaen er like vakker i varmegrader:

w-271113-9418

En liten sheltie i gjenskinnet fra solnedgangen:

w-241113-9346

Oppussingsprosjektet har gått videre: Vi begynner å komme i orden i stua etter å ha flyttet på det meste av møbler, sofaer, tepper og skap, og også i den innerste gangen begynner møblene å komme på plass igjen.

Helt i slutten av måneden ble det kaldere igjen, og det ble spådd snø. Det kom noen få fnugg, men ikke så mye at det dekket bakken  – jeg har begynt å like november!!!

Det er hyggelig med en kommentar:

