Ons 28/8: Risør-bilder, Skui-trening + sommer!

  • w-260813-7450Tommy og Morten har vært i Risør,  jeg har fått bilder 🙂
  • Winnie og jeg har vært på Skui-trening
  • Tira får trening i å ikke bjeffe + sladretrening.
  • Vidar sorterer materialer for oppussingen.

strek-mange-fargerMortens julepresang til Tommy var hyttetur, så de har vært på sommerferie i Risør fra lørdag til tirsdag. Mange fine mms er mottatt, bilder fra fisketurer i soloppgang og solnedgang, av sjø og sol. Hyggelige bilder å få, hyggelige bilder å ta vare på:

w-280813-001 w-280813-002 w-280813-004 w-280813-005 w-280813-006 w-280813-007 w-280813-008 w-280813-010 w-280813-011 w-280813-013

Det ble mange båtturer og mye fisking på dem, så første dagen etter de kom hjem, hadde vi stekt pir til lunsj og torsk til middag 🙂

Sommeren fortsetter også her hjemme med alle måltider på verandaen:

w-260813-003

I forbindelse med oppussingsprosjektene våre har Vidar dratt fram hele materiallageret sitt for å sortere det, så vi har materialer de fleste steder ute:

w-260813-7450

Pga alle materialene får ikke Tira være ute alene, så når jeg har annet å gjøre enn å være ute sammen med henne, står hun og titter ut gjennom verandaporten, ikke helt fornøyd:

w-260813-7458

Får man ikke være ute hele tiden, er det fint å ha en å leke med inne:

w-280813-7479

Winnies halting på søndag var borte igjen på mandag, og vi har gradvis økt turlengden igjen. Pga haltingen hennes ville jeg ikke trene agility på RT-gjengens trening på Skui på tirsdag, men vi trente litt tricks + innklikking av leke. Godt oppmøte: Aina, Ann Kristin, Anne Kristi, Tone, Ylva og jeg – totalt 10 hunder. Koselig trening!

Med Tira jobber jeg igjen med dekk, for etter at Tommy lærte henne å ligge død + rulle rundt, er det vanskelig å få fram bare dekk 🙂 I tillegg jobber vi med bjeffing, dvs. at Tira ikke skal bjeffe når naboens hunder bjeffer, og heller ikke når skrikende skolebarn på sykler raser forbi porten nedover veien, så nå går jeg konstant med klikker og godbiter på meg. På ettermiddagsturene, som jeg mens Vidars materialsortering pågår,  går med Tira alene, har jeg såvidt begynt å jobbe litt med sladretrening, og da en katt stod midt i veien foran oss og skjøt rygg, snudde Tira seg mot meg – flinke hunden 🙂 Må jo si jeg  lurte litt på om hun ikke skjønte det var en katt, for dette ble i tilfelle lært litt for lett….. Vi treffer mange på disse ettermiddagsturene – bl.a. en dame som var klar til å ta med seg Tira pga den herlige personligheten hennes 😀

Morgenturen onsdag var igjen oppe i 4 kilometer uten halting på Winnie 🙂

w-230813-001

Det er hyggelig med en kommentar: