Tir 13/8 – ons 14/8: Skui-trening og hagetrening

w-140813-7234

  • Trening på Skui med Tira
  • Tommy på tur med Winnie på Skui
  • Hagetrening med Winnie
  • En liten fugl beslagla utesofaen i mange timer

strek-mange-farger

TIRSDAG 13/8:

Tommy ble igjen med til Skui, og han skulle gå en 45 minutters tur med Winnie, mens jeg var på Skui med Tira.

Bilder fra turen deres til toppen av hoppbakken, hvor Winnie hørte kjente, bjeffende hunder nede på treningsbanen:

130813-winnie-2

Tira hilste glad og fornøyd på alle to- og firbente:

w-140813-7240

Litt trening med forstyrrelser ble det også:

  • Sitt, bli + klar-ferdig-gå med leken som target.
  • Danse rundt begge veier
  • Gå på plass
  • Rygge
  • Å ha kylling i samme hånda som leken,  og så forvente at Tira skulle ta leken og ikke kyllingen, var en utfordring, men det gikk 🙂 Såfort det gikk, skyndte jeg meg å gi bytte-kommando så hun fikk kyllingen 🙂
  • Har mer å jobbe med når noen hunder går agility – men bare jeg følger med og belønner, er hun stille. Følger jeg ikke med…… – vel, det er en annen story!

Så kom Tommy tilbake fra turen, og vi dro hjemover igjen.

ONSDAG 14/8:

Planen var å ta med Winnie på Skui idag på RT-gjengens trening, men for få meldte seg, så jeg måtte avlyse treningen.

Winnie var veldig klar for trening, så det ble en økt i hagen  – vi trente:

  • Fremadsending mot hjulet
  • Ny startprosedyre hvor hun står mellom beina mine
  • Klar-ferdig-gå som innkalling
  • Snu seg for så å rygge mellom beina mine – etter endel år hvor vi flere ganger har gitt opp dette, begynner det nå endelig å fungere 🙂
  • Jeg fortsatte shapingen av den nye draleken for å få fram lekeinteressen igjen.
  • Repetisjon av mye av det hun allerede kan.

Fornøyd hund etter trening:

w-140813-x

Både igår og idag var Tira trøtt etter gårsdagens trening: 

w-140813-7241

En liten grønnsisik fløy i vinduet idag, og ble sittende i ro flere timer i utesofaen. Grønne grinder kan brukes til så mangt – fuglen ble gjerdet inn så den fikk sitte i ro uten besøk av hunder i sofaen: 

w-140813-7234

Så begynte den å kvikne til og kom seg opp i en liten busk på verandaen:

w-140813-bildefugl

Der satt den og tittet seg rundt en stund, men senere på kvelden, så det ut som den hadde lagt seg til å sove der med hodet under fjærne 🙂 Håper den er ute og flyr igjen imorgen!

Morten har vært på besøk og har spilt tennis med Vidar, sett landskamp i fotball og ikke minst tittet på fuglen  🙂 

Det er hyggelig med en kommentar:

