Tir 18/6 – fre 21/6: Ører og balanseputer er sjekket :-)

w-180613-5474

Balanseputene er mottatt, skogstur hjemmefra er gjennomført, Tiras ører har blitt sjekket igjen, Vidar har fått sydd noen sting i hånda, og bilkjøring med Tira har fått et tilbakeslag.

strek-mange-farger

Balanseputer fra Danmark:
Balanseputene ble levert på døra tirsdag 18/6 -bra service! De ble naturligvis omgående testet på både Tira og Winnie, og begge to stod veldig støtt på dem med forlabber på ene puta og baklabber på den andre puta:

w-180613-5474

På neste økt to dager senere begynte jeg å skyve Tira forsiktig fra side til side, forover og bakover, og hun stod kjempestøtt – forhåpentlig bra trening 🙂 Winnie har ennå ikke fått sin andre økt.

Den store, doble, oppblåsbare madrassen som nå har ligget i stua et par uker, kan endelig ryddes vekk, det er bare det at Tira har så mye moro med den….

Vidars hånd måtte sys:
Tommy har kjøpt ny vaskemaskin, men vi greide ikke få den til å fungere. Onsdag 19/6 kom reparatøren, og Vidar fant ut at han skulle rydde litt før han kom, men han er nok ikke vant til å ha det ryddig. Da han, etter at reparatøren hadde dratt, var tilbake der hvor det nå var ryddig, snublet han, tråkket på en spiker, falt og fikk et kutt i hånda – naturligvis høyre hånd ;-). Jeg ringte legen, vi fikk time 20 minutter senere, og Vidar fikk noen sting i hånda. Lurt å passe på å skade seg i legens arbeidstid så vi slapp å dra til legevakta 🙂

Mens vi var hos legen og samtidig på en liten handletur, passet Tommy på at Winnie og Tira ikke led noen nød:

w-190613-010

4,5 km skogstur:
Underveis på vår lille morgentur i nydelig sommervær torsdag 20/6 fant Vidar ut at han ikke kan gjøre noe hjemme pga den skadete hånda, men tur kan vi gå, så da ble morgenturen 4,5 km langs elva og i skogen ved Dælivannet:

w-200613-006Når jeg minner Vidar mange nok ganger på at han skal holde hånda i ro og høyt, husker han det innimellom:

w-200813-008

Ingen haltende hunder på turen 😀

Veterinærbesøk for øresjekk:
Fredag 21/6 hadde vi time hos Wenche på Jar Dyreklinikk for å sjekke Tiras ører – egentlig litt for tidlig å sjekke siden vi bare er halvveis i kuren, men Wenche drar på 3 ukers ferie mandag, så da var det greit å få sjekket dem.

Intet problem å få tatt utstryk av ørene denne gangen heller – flinke hunden! Wenche sa det var mye  mindre bakterier nå, men fortsatt ikke helt bra.  Hun fortalte også at ørebetennelsen kan blusse opp igjen hvis bakteriene bare er «slått i svime», så vi krysser fingre for at det går bra når vi slutter med øredråpene!

Bilkjøring:
Da jeg satte Tira i buret foran i bilen da vi skulle dra, så jeg at hun begynte å slikke seg rundt munnen allerede før jeg startet bilen – uff da – hun har fått verre assossiasjon med bilen igjen  😦  Det er bare en 5-10 minutters tur til Wenche, men det var tydelig at forrige tur til Katja, hvor hun satt bak og kastet opp mange ganger, har satt sine preg 😦

På hjemvei var vi innom Aina – måtte jo finne på noe morsomt – men Tira siklet mer enn noen gang det siste stykket hjem, selv om hun ikke kastet opp. Mageproblemer da hun kom hjem – helt klart en reaksjon etter bilturen. SÅ dum jeg var som satte henne bak sist – jeg trodde hun var bedre – nå er hun verre, og vi starter forfra med tilvenning til bilkjøring igjen….

Wenche foreslo Postafen til Tira før bilkjøring, og etter å ha snakket med Aina ble jeg overbevist om at det nå ville være lurt. Jeg forlot Tira hjemme sammen med Vidar og dro ut og handlet – det viktigste var å få kjøpt Postafen til Tira – 1/2 tablett som skal gis 1-2 timer før bilkjøring. Postafen vil føre til at Tira blir trett og sløv, så på kvelden surfet jeg for å se om jeg fant noe annet, og det gjorde jeg: «Til forskjell fra Postafen blir ikke hundene trøtte av Cerenia og det virker bedre mot kvalme». Får høre med Wenche om dette senere.

Det er hyggelig med en kommentar:

