Søn 2/6 – man 3/6: Cavaletti-trening m/video

w-020613-4905Cavaletti-treningen har startet. Siden det er mye lettere å skjønne av video i etterkant hvordan Tira går, så ble det både bilder og video i dette innlegget.

strek-mange-farger

Har lurt litt på hvordan jeg skulle lage cavaletti’n, men etter litt surfing på nettet, fikk jeg mange idéer.

Tenkte sette cavaletti’n opp på gressplenen, men i løpet av helgen har gresset blitt for høyt, så da ble det verandaen, og hun skal jo ikke hoppe, bare gå:

w-020613-4898
Ikke helt sikker på hvem av oss som går med høyest kneløft:

w-020613-4909

w-020613-4905

Tira fikk raskt mer fokus fram slik at jeg kunne gå ved siden av:

w-020613-4919 Naturligvis passet jeg av gammel vane på å få til både venstre- og høyreføring….😉

w-020613-4938

Jeg startet på søndag med pinneavstand på 42 cm, men på mandag reduserte jeg til 38 cm. Høyden har begge dager vært fra 6 til 10 cm. Med kortere avstand ble det lettere å jukse, dvs. hun går for fort og får flere labber i lufta samtidig, og planen var at hun skal gå. Her litt video av våre to første cavaletti-treninger:

Neste gang prøver vi med 40 cm pinneavstand, og så passer jeg på å gå sakte hver gang, og på å belønne litt lenger etter slutten slik at hun ikke snur seg mot meg på slutten.

Jeg kom over en amerikansk blogg om en sheltie med patellaproblemer. Jeg sendte en mail, og fikk et utrolig hyggelig svar, hvor eieren også fortalte at jeg ville finne treningen de har drevet med for å bygge muskler  her – og det ligner veldig mye på det Tira skal gjøre fremover🙂

Det er hyggelig med en kommentar:

