Ons 20/2 – man 25/2: Winnies turer og litt mer

200213-tommy-tur 002 copy

Tommy er helt frisk igjen, og turlengden med Winnie har igjen økt. Vidar er mye bedre, og vår turlengde med Tira har også økt. Ny pc er innkjøpt, forhåpentlig får jeg også installert videoredigeringsprogram.

strek-mange-farger

onsdag var jeg på jobb i strålende sol og deilig utetemperatur, mens Tommy gikk 11-12 km med Winnie til «lille Gråmagan», og Vidar hadde vært på tur med Tira.

Her noen mobil-bilder fra Tommy og Winnies tur:

200213-tommy-tur 001 200213-tommy-tur 003 copy

200213-tommy-tur 002 copy

Torsdag var det fint vær, men ganske kaldt igjen, men Tira og jeg gikk ca 1 km tur, og ihvertfall naboen vår ville hilse på henne 🙂

toshibia

 Jeg har kjøpt ny pc,  dvs. jeg fikk den levert hit på mandag kveld, men har utsatt å pakke den opp – har ikke akkurat gledet meg til å begynne å sette meg inn i Windows 8 – men idag fikk jeg begynt. Håpet er å få installert video-redigerings-programmet igjen.

Idag ble det også klart at bilverkstedet må åpne igjen, og Vidar er skikkelig forkjølet, så jeg hjalp til å ringe etter deler. Vi holdt på med to telefoner i to timer uten å få svar engang, så Vidar og Tore endte med å dra til Mjøndalen – heldigvis en vellykket tur 😀

w-250213-tommy-tur 005Fredag var jeg på jobb – og nå er det nedtelling!!! Bare to arbeidsdager igjen 😀

I tillegg til at Vidar gikk morgentur med Winnie, gikk Tommy 5-6 km i skogen med hodelykt på kvelden – helt til Dælivannet også denne gangen.

 

Lørdag hadde Tira mageproblemer igjen  – antagelig har Vidar gitt henne litt vel mye biff dagen før, for hans «små» biter er nok ikke så veldig små….. Mageproblemene forsvant heldigvis i løpet av dagen.

w-250213-tommy-tur 004Tommy gikk ut på tur nedover langs elva med Winnie, og da Vidar og jeg gikk en snau km tur med Tira, traff vi dem – snakk om gjensynsglede 🙂

Tommy stod og snakket med damen med den dansk-svenske gårdshunden, så da fikk Tira hilse også på den. Hjemveien ble lagt opp trappene til Tore, og da måtte naturligvis også Kjersti og Tore komme ut og hilse på Tira.

Søndag gikk vi en tur på nesten 2 km med Tira, dvs. vi øker fra én km. Vidar og Tore gjenåpnet bilverkstedet, så da er det bare å krysse fingre! Jeg var i hundemøte i Asker på kvelden, Tommy løp nesten 18 km, og i følge Vidar hadde Tira og Winnie lekt og lekt og lekt…..

Mandag var det strålende vær, varmegrader, og mye tid ble tilbragt på verandaen, og noen stoler og bord ble satt på plass – det et klar for vår 🙂 Tira greide idag å hoppe opp i utesofaen hver gang hun forsøkte. Ny tur med Tira på nesten 2 km – hvor Vidar og jeg hadde litt innkallingstrening med kylling som belønning.

w-250213-tommy-tur 002Jeg burde tatt bilder i det nydelige været, men isteden ble det Tommy som sendte meg mobilbilder fra sin 6 km kveldstur med Winnie – denne gang til Bekkestua.

Hver dag har Winnie og Tira lekt og lekt. Hvis den ene prøver sove, strever den andre med å vekke den som sover, og de greier å vekke den andre begge to 🙂 Tilslutt har de virket fullstendig utkjørte begge to, så vi har måttet skille dem, så de begge får sove 🙂

Treningen med Tira går fremover – ordet «dekk» fungerer hver gang, «sitt» nesten hver gang, og «stå» begynner å læres inn.

2 tanker på “Ons 20/2 – man 25/2: Winnies turer og litt mer

Det er hyggelig med en kommentar:

