Søn 10/2: Balanse-trening

w100213-1975

Tur + trening på litt forskjellig med ekstra fokus på balansetrening er dagens oppsummering. 

strek-mange-farger

Mer snø i løpet av natta – det holder nå – jeg er så veldig klar for vår!!!

Vidar og jeg gikk en tur med Tira til andre siden av elva – vi prøver finne nye veier hver dag for Tira. Tommy er syk, så Vidar har gått et par turer også med Winnie.

Dagens trening har vært:

  • Burtrening (her går det fremover, hun har skjønt hun skal forflytte seg til bakerst i buret og sitte der når jeg tar i burdøra)
  • Fremadsending til target m/snutetouch (snutetouch har også blitt: slikk på target, bit i target + labb på target) Hand touch har også blitt slikk på hånd, men det er så søtt at jeg tror ikke jeg verken greier eller gidder trene bort det🙂
  • Innkallingstrening (må snart bruke litt bedre godbiter enn tørrfór, men hun kommer i full fart hver gang – også når hun egentlig er på vei etter etter noen som etter hennes oppfatning burde hilst på henne på tur….)
  • Sette seg mellom beina mine (håper det gikk et lys opp idag – det virket sånn)
  • Sette forlabbene på en rund stålbolle (skal på sikt begynne å bevege bakbeina, håper jeg)
  • Trening på å ikke bite seg fast i meg når jeg beveger meg men gå pent ved siden av meg på høyre eller venstre side + på å være i ro foran sofaen, dvs. ikke bite eller klore den i stykker. Det går fremover🙂

Jeg har tatt en gjennomgang av det jeg følger i miljøtrening og trening av Tira, og kom til at balansering har det blitt lite av. Det er ingen steiner og lave murer ute som sees over snøen,  så da bygger man noe inne av det Tira selv har drevet og klatret på siste tiden. Jeg måtte bare ned i garasjen og finne en planke, og den jeg fant var 20 cm bred.

Det enkleste først: Gå fra gulvet opp planken til den laveste krakken:

w-100213-1948

Var det alt – ser det ut som hun spør:

w-100213-1956

Nei, jeg kan bygge om, jeg…. Balanse fra en krakk til en annen, men til lave siden av den ene krakken:

w-100213-1960

20 cm er ganske bredt for en som er så liten, men når hun snur seg rundt og står på tvers, da blir det litt mer balansetrening – godbitene har nemlig falt under planken:

w-100213-1966

w-100213-1968

Fra høyeste siden av krakken (ikke høyt det heller, for hun har flere ganger selv hoppet ned fra den høyeste siden av den krakken), men det ser ut som hun konsentrerer seg mer, men hun leter nok bare etter godbiter😉

w100213-1975

Enkelt å trene inne med liten hund🙂

Én tanke på “Søn 10/2: Balanse-trening

  1. Tilbaketråkk: Tir 21. mai: Treningsopplegg for Tira | Solveigs AGILITY-side og blogg

Det er hyggelig med en kommentar:

