Ons 6/2 – tor 7/2: Hun er så god når hun sover :-)

w-070213-1819L

Winnie og Tira er nå enige om det meste, Winnie har igjen vært på 7 km tur med Tommy, Tira har besøkt to nabojenter, og vi gjør vårt ytterste for å fokusere på det positive midt oppe i all bitingen.

strek-mange-farger

Onsdag 6/2:
Jobbedag for meg, Vidar hadde gått tur med Tira. Jeg handlet på vei hjem, så ikke mye jeg fikk med meg, bortsett fra litt kveldsbryting:  wx050213-1758

x050213-1761

strek-mange-farger

Torsdag 7/2:

Bilder fra idag – Winnie slapper av i sola, og Tira jobber:

w-070213-1884 

Veldig enige om et eller annet:

w-070213-1832 w-070213-1826

w-070213-1819L

w-070213-1808

Attack!!! Tira har ikke helt gitt seg med å hoppe på Winnie:

w-070213-1856

Men – hun kan se veldig uskyldig ut noen ganger:

w-070213-1873

På ettermiddagen var vi en tur hos de som leier hos Tore for å hilse på, en mamma med to jenter, og Tira var fornøyd 🙂

Tommy tok med Winnie på 7 km skogstur  – hun skulle liksom starte litt rolig opp med turer etter haltingen, men så veldig fornøyd ut …. 

Nydelig vær idag og flott solnedgang:

w-070213-1908

wx050213-1751

Hun er så god når hun sover:
Jeg har aldri før hatt en valp som biter på absolutt alt – vanligvis har det vært et par tre ting de har konsentrert seg om, men Tira biter på absolutt ALT!  Til høyre sover Tira ved siden av skinnsofaen som er postret med papp-plater, dekket med pledd, som deretter er surret fast med hyssing i håp om å redde sofaen fra valpetenner.

Skulle ønske jeg kunne polstre meg også – det har blitt umulig å få på seg klær, for det henger en valp fast i alt som flagrer (buksebein, jakker, gensere, sokker, lange skjorter). Før kunne jeg ha skoene på gulvet, kunne legge fra meg klærne på en stol, nå kan jeg ikke det.

I tillegg til oss og sofaen, biter/henger hun fast i tapetet, bord, skinnstoler, skamler, kjøkkenbord, kjøkkenstoler, gardiner, Winnies liggeunderlag, dørlister, skrivebord, pledd, filleryer, tepper, planter, puter, dyner, grønne grinder, og håndklærne henger sjelden på badet lenger, så alt som kan plasseres høyt oppe, er satt høyt opp. 

wx-70213-1910 «Prøv alltid å se det positive i det negative» står det i headingen i bloggen, så: Vi har fått en aktiv, frisk og veldig energisk valp, som på sikt høyst sannsynlig kommer til å henge knurrende i draleker, og hun er SÅ god når hun sover 😀

Positivt er det også at nå får jeg trening i å lære en valp noe jeg aldri har måttet før: Ikke bite på og henge knurrende fast i alt, men gjøre noe annet isteden 🙂

4 tanker på “Ons 6/2 – tor 7/2: Hun er så god når hun sover :-)

  1. Hihi også jeg som alltid har synes at sheltievalper er så greie:) iallefall sammenlignet med elghunder, hehe. Men aktive, ja det er de jo og det skal de jo være:) Heldigvis er det en periode som går over:) Bildene av Tira og Winnie sammen er så herlige!!

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

