Fre 25/1 – man 28/1: Endelig litt utendørs miljøtrening

270113-1A

Endelig litt mildere vær og mulighet for å komme ut. Tira har truffet tre hunder utendørs, har vært på tur nedover veien, og jeg har strevd mer enn jeg liker med videoredigeringsprogrammet, men noen videoklipp ble det.

strek-mange-farger

Fredag 25/1:
Jobbedag for meg, og litt handling gjorde at det ble sent før jeg kom hjem, men jeg fikk hentet det nye videokameraet 🙂

Vidar, Tommy og hundene hadde lekt i hagen, dvs. Winnie var løs og Tira i langt bånd siden vi ikke har hatt mulighet til å sjekke langs hele gjerdet for å se om utbryterprinsessen kan komme seg ut.

Lørdag 26/1:
Mildere, men snøvær og vind, ikke langt unna hele dagen innendørs, men jeg fikk litt tid til å sette meg inn i det nye videokameraet, og vi kan leke inne også 🙂

Søndag 27/1:
Litt snøvær, 3-4 minus, og Tommy og jeg gikk en tur med Tira ned til butikken, og vi hadde avtalt at Vidar og Winnie skulle komme innom der på sin tur. Da de gikk videre, fikk Tommy og jeg endelig drevet med litt innkallingstrening, og det er vel omtrent første gang Tira har hørt navnet sitt 😉

På ettermiddagen var Beate så snill at hun kjørte via oss på vei hjem fra Lier. Vi tok med Tira ned til butikken, hvor Tira først fikk hilse på Démi (kromfohrländer), så fikk hun se Fame (border collie) på litt avstand, så fikk hun hilse på Cesar (sheltie), og tilslutt endte hun på fanget til Viktor og sørget for at han ble rundslikket 🙂 Suveren trening , en logrende Tira samme hvilken hund hun så, og hele tre hundemøter utendørs i snøvær i løpet av noen minutter 🙂 Jeg hadde tatt med litt kylling, og det var ikke veldig mye problem å få kontakt 🙂

På kvelden kom Kjersti med barnebarnet sitt, Marius, og han var veldig flink til å aktivisere Tira med søksøvelser 🙂

Mandag 28/1:
SOL og PLUSS-grader 😀

Tira og jeg gikk en tur nedover veien igjen, denne gangen litt nedover Kirkeveien hvor det ble masse trening på passering av biler, og vi endte på krakken i sola ved videosenteret. Jeg lurer på om folk blir blidere i sånt vær, ihvertfall veldig mange flere som tok seg tid til å hilse på Tira idag 🙂

VIDEO:

Første video av Tira og Winnie løse sammen:
(den slutter brått, noe som skyldes problemer med videoredigeringsprogrammet)

Tiras fremgang med flaskesnurreren:
(nå bruker hun labbene i tillegg til å krype under og noen ganger også hoppe over den)

6 tanker på “Fre 25/1 – man 28/1: Endelig litt utendørs miljøtrening

    • Ja, det var en god grunn til at jeg lenge vurderte «Viva» som navn på henne – har aldri glemt den bittelille valpen din på toppen av de grønne grindene 🙂

      Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

