Fre 11/1- søn 13/1: Miljøtrening innendørs – det er kaldt!!!

we-120113-0839Høydepunktene for Tira denne helgen var: En selvfunnet ball, miljøtrening på Holmensenteret, kloklipp, vippebrett, flaskesnurreren og burtrening.

 strek-mange-farger

Fredag 11/1:
Jeg var på jobb, Vidar passet Tira, og de hadde gått en liten runde på tomta. Da hadde hun funnet en gammel og møkkete lekeball – nøyaktig lik en nyere utgave hun har inne – men den som hun fant selv, var naturligvis veldig mye finere! Den lekte hun med til hun sovnet, bare for å våkne og leke enda mer med den:

we-110113-0817 we-110113-0818

Lørdag 12/1:
10 minus på morgenen, men sol og nydelig vær.

Kloklipp av Tira for første gang, og hun var utrolig rolig og flink, mens jeg strevde veldig med å se de ørsmå klørne.

Jeg veide henne 3. januar, da veide hun 1650 g. Idag veier hun 2080 g.

Tira er litt for liten for flaskesnurreren, men hun har sin egen variant, som noen få ganger har ført til at godbitene faller ut:

Vidar tok med Winnie på tur, og Tommy og jeg tok med Tira til Holmensenteret, og jeg gikk en liten runde inne der med henne.

Tira fikk hilse på mange barn, damer og menn i alle aldre, en gutt i rullestol og enda flere barn og voksne.  Vi traff igjen gutten i rullestolen litt senere, og Tira var så glad for å se ham at jeg endte med å legge henne oppi fanget hans. Hun la seg riktig godt til rette for å kose seg, og foreldrene tok mange bilder😀

Vi fikk masser av miljøtrening, og alle takket SÅ pent og SÅ mange ganger for at de fikk hilse på Tira😀 Jeg som var redd jeg skulle bli uglesett fordi jeg tok med hund inn der, og så gikk jeg derfra og følte jeg hadde gjort en god gjerning🙂 Dette må vi gjøre igjen!

På ettermiddagen dro jeg fram et vippebrett og la det oppå teppene, og la en pinne i blyanttykkelse under. Den ble raskt erstattet av en lang draleke som ga en vipp på noen flere centimeter, men at underlaget beveget seg litt, reagerte hun absolutt ikke på:

we-120113-0838 we-120113-0839

Endelig litt burtrening etter at jeg fikk vasket ett av de gamle plastburene. Tira gikk øyeblikkelig inn der, og fikk belønning. Litt senere på kvelden  la hun seg i buret og sov😀

Søndag 13/1:
Veldig, veldig kaldt ute, og tisseturene ute blir veldig korte, men vellykkede. Merkelig hvor fort hun har vennet seg til kulda, for på første tur i varmegrader gikk hun ofte på tre bein, men 16-17 kuldegrader er plutselig ikke noe problem :-)

Gro kom på besøk på ettermiddagen, og Tira viste igjen at hun blir tryggere og tryggere i hilsesituasjoner :-)

Litt mer trening på vippebrettet idag, men ellers en rolig dag.

2 tanker på “Fre 11/1- søn 13/1: Miljøtrening innendørs – det er kaldt!!!

  1. Så liten og søt Tira! Tenk 2kg, det er ikke mye..
    Kjenner jeg blir litt motivert av bloggen din nå🙂 Jeg har ligget litt på latsiden etter jul, men nå skal jeg finne fram vippebrett og valpevippe jeg også!
    Forventer mange fine valpetips her framover til inspirasjon😉

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

