Shelteam Blue Rosebud, født 3/11-2012

rosebud-5-uker

Ett år har jeg vært overbevist om at neste hund skulle bli en cavalier. Den konklusjonen kom jeg fram til etter å ha brukt over 4 år på å sjekke diverse andre raser.

Sheltie var en av rasene som ikke ble vurdert fordi Vidar alltid har sagt at alle i agilitymiljøet har sheltie, så jeg bør vise at andre raser også egner seg. Det har jeg nå gjort i over 20 år – kanskje på tide å finne ut om jeg også kan trene opp en sheltie 🙂

Tanken om å gå for en sheltie som neste hund slo plutselig ned i meg på vei til jobb tirsdag 11/12. Jeg sendte en mail til Kari for å få hjelp, og det tok ikke lang tid før jeg fikk en laaang mail fra Kari med linker til  bl.a.  www.shelteam.se, og der fant jeg dette:

shelteam-blue-rosebud

Far til venstre, mor til høyre:
shelteam-rosebud-mor-far

5 uker gammel:
malvatikvalp2012-6wrosebud-3,5 uke rosebud-5-uker

Mailkontakt med oppdretter Lotta ble raskt opprettet, og jeg ringte samme kveld. Jeg fikk tilsendt flere bilder av en 5 uker gammel sheltie:

shelteam-blue-rosebud5w shelteam-blue-rosebud5w-7 shelteam-blue-rosebud5w-6 shelteam-blue-rosebud5w-5 shelteam-blue-rosebud5w-4 shelteam-blue-rosebud5w-3 shelteam-blue-rosebud5w-2 shelteam-blue-rosebud5w-1

Onsdag 12-12-12 ble en merkedag for meg! På denne dagen ble 4,5 år med planlegging og sjekking av andre raser kastet overbord etter ett døgns betenkning. Før jeg dro på RT-gjengens trening denne kvelden, var alle i familien enige i at vi skulle kjøpe sheltie, og jeg sendte mail og bekreftet at vi var interessert i å kjøpe sheltie-valpen.

Hvem som er mest overrasket over dette, er jeg ikke sikker på 😉 Pga julen ble det ingen tid til å reise ned og hilse på valp og oppdretter, men bilder og info har jeg fått.

Her noen bilder når rosenknoppen (= «Rosebud») er 7-8 uker. Noe annet navn enn «den lille rosenknoppen» går hun foreløpig ikke under:

IMG_6603 IMG_6770%20(1) IMG_6767%20(1) IMG_6765%20(1) IMG_6759%20(1) IMG_6757%20(1) IMG_6605 IMG_6540 IMG_6565 IMG_6569 IMG_6573 IMG_6579 IMG_6589 IMG_6598 IMG_6601 IMG_6531

IMG_6533 IMG_6541 IMG_6549 IMG_6556 IMG_6557 IMG_6559 IMG_6562 IMG_6566 IMG_6568 IMG_6572 IMG_6574 IMG_6575 IMG_6588 IMG_6604 IMG_6613 IMG_6531

Karis iver og hjelpsomhet har nådd nye grenser!!! Hun har lånt meg en haug med bøker og video om sheltier, og har til og med laget en  stamtavle med bilder (pdf)

Siden jeg og vinterkjøring er en dårlig kombinasjon, og Vidars rygg ikke takler så lange kjøreturer, var Kari så snill at hun tok en feriedag 2. januar.

Vi dro litt lenger enn Göteborg for å se på «lille rosenknopp», og møtte en liten valp, sosial, glad, veslevoksen – umulig å motstå – så hun ble med hjem 🙂 

Et nytt blogginnlegg om Göteborg-turen + første dag(er) hos oss følger nok ganske snart.

 

4 tanker på “Shelteam Blue Rosebud, født 3/11-2012

  1. Ja, du Solveig! Dette hadde jeg aldri trodd skulle skje:) Har jo ikke engang tatt bryet med å prøve å påvirke deg fordi det liksom aldri har vært snakk om det. Men jeg er SÅ glad du valgte sheltie:) Ikke alle er like gale som meg når det gjelder denne rasen tror jeg…. var medlem i sheltieklubben( både norsk og svensk) i flere år før jeg omsider fikk min egen sheltie i 2001 🙂 Gleder meg til å følge det vesle nurket fremover:) Hun vant iallefall mitt hjerte:)

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

