Man 31/12: Massasje får en ny dimensjon

 nyttaarsmassasjeTo ting må huskes etter denne nyttårshelgen: Subbus og nyttårsaften-massasje!!!

Fyrverkeri, smell og bråk har alltid plaget lydsensitive Winnie. Verken Candy eller Cory brydde seg om bråket fra rakettene, og jeg har regnet med at det må ha hatt positiv innvirkning på Winnie. Med både Candy og Cory borte, var jeg spent på hvordan det skulle gå med Winnie på årets nyttårsaften.

Det begynte å smelle intenst allerede ved 17-tiden og holdt på til 20, men heldigvis var ikke den ene naboen aktiv så tidlig, så på rommet mot den naboen, greide Winnie å slappe av. Fra kl 20 var det litt færre raketter før det startet for fullt igjen ved 22-tiden, og da var det ikke mulig for henne å være på det rommet lenger, hun begynte å gå hvileløst rundt.

Alle gardiner var trukket for, alle radioer og TV’er stod på for fullt, men naturligvis hørtes smellene likevel altfor godt, og Winnie begynte å bli reddere og reddere 😦

Massasje fikk en ny dimensjon denne kvelden. Jeg har fortsatt å massere Winnie to ganger daglig á 1/2 time siden vi sluttet hos Katja, og vanligvis legger Winnie seg ned, slapper av og ser ut til å nyte massasjen.

På nyttårsaften, mens rakettene smalt på det verste,  presset hun seg inntil meg i sofaen, ville ikke ha biffbitene jeg hadde spart til henne, og var bare redd, og jeg regnet med at tiden var inne for å gå ned på vaskerommet. Ifjor på nyttårsaften sov Candy og Cory seg gjennom fyrverkeriet, mens Winnie og jeg tilbragte årets siste timer på vaskerommet, hvor vi trente mens det nye året ble smelt inn.  

Da hun trykket seg inn til meg i sofaen denne kvelden, begynte jeg å massere henne, og jeg masserte og masserte….. Hun la hodet ned, lukket øynene, slappet av og bare nøt masseringen – som på en helt vanlig dag 🙂  Jeg masserte i over to timer – rakettene hvinte og smalt inntil husveggen – men Winnie slappet av hele tiden, spiste biffbitene, og så ikke ut til å bekymre seg det aller minste om alt bråket utenfor 🙂

Hadde hun ikke kommet og lagt seg inntil meg i sofaen, ville jeg aldri tenkt tanken å begynne å massere henne, og ville aldri funnet ut at massasje kunne hjelpe henne gjennom nyttårsaften – helt utrolig !!!! 😀

Det har vært mildvær og regn de siste dagene, og naturligvis speilblank innkjøring hos oss og speilblanke veier. Veivesenet har strødd, men dessverre hjelper ikke singel så mye, den bare forsvinner vekk igjen, men derimot på kirkegården, hvor de har brukt subbus, har det vært omtrent sommerføre! Det må vi tenke på å kjøpe før neste vinter!!!

Winnie finner fram stadig nygamle leker, og leker og leker, både hos oss og hos Tommy …..:

 w-010113-0269 w-010113-0447

3 tanker på “Man 31/12: Massasje får en ny dimensjon

  1. Så deilig at massasjen hjalp Winnie så godt 🙂 Tess og Mille synes heldigvis det er trygt inne. Mille ble med på tur i dag, men Tess lar det gå tolv timer mellom hver gang hun lar seg lokke ut. Kunne folk bare holdt smellene til nyttårsaften!

    Godt Nytt år til deg, Winni og familien din 🙂

    Lik

  2. Så flott at massasje hjalp Winnie gjennom rakettoppskytingen 🙂 Thera er helt rolig, men Trixie synes ikke det er noe særlig med all raketter rundt omkring, puster og peser og vil ikke roe seg, men når det er over, blir hun helt rolig igjen og sover, da er hun helt utmattet.
    Men nå er det et helt år igjen til smellene 🙂 Dere får ha et riktig Godt Nytt år Solveig 🙂

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

