Ons 14/11 – søn 18/11: Kontroll hos Kristin Halle + turer etc.

Winnie har vært til kontroll hos Kristin Halle og har begynt å leke litt forsiktig igjen. Turene fortsetter – spesielt med Tommy – de har visst gått 5 mil på en uke.

Ons 14/11:
Winnie og jeg dro avgårde til Kristin Halle i et utrolig kjørevær,  dvs. 10 – 12 varmegrader🙂

Dette skulle være siste besøk og kontroll hos Kristin, så jeg var spent på hvordan tilstanden var.

Kristin fant en liten låsning i kjeven. Jeg lurte på om det var noe som kunne ha kommet av våre aktiviteter de siste dagene, men hun regnet med at det nok har vært der hele tiden, men at det hadde vært for mye annet galt da vi var der de to andre gangene til at hun kjente det.

Hun fant litt stivhet bak – nå på motsatt side av sist. Visstnok en fordel at det varierer side, men SÅ mye som jeg har massert der….

Katjas spørsmål om vi kan begynne med godbit mot hofte, ble stilt. Vi skal begynne med å holde godbit i hånden i rolige omgivelser for å få Winnie til å tøye seg litt til begge sider. Ta det rolig, ikke hold hånden inntil kroppen midt på, men godt ut til siden, og jobb sakte fram til at hun kan ta snuta på låret. Ta også hånda ned mot gulvet foran henne og etterhvert bakfra og inn mellom forlabbene hennes. MEN – hun må være godt varmet opp først, så gjerne etter massasje.

Winnies største problem har sittet mellom nakke/øre, og det kan ha ført til balanseproblemer, så antagelig skyldes Winnies plutselige stødighet under bamsesittingen at hun nå er bedre.

Ingen lek med mellomstore/store hunder eller voldsomme aktiviteter – et slag mot nakke/skulder kan fort gjøre at hun blir verre igjen, og jo lenger tid hun går uten skader, jo større sjanse er det for at hun blir helt frisk igjen.

Det er fortsatt bare innkalling gjennom rett rør og å ta stigen som er tillatt på agilitybanen, men hoppeteknikk på 10 cm høye hopp kan prøves hvis underlaget ikke er sleipt og glatt.

Vi må fortsette å unngå lydighetstrening og alt annet som gjør at vi «tvinger» Winnie til å se mot høyre.

Det ble en liten tur etter at vi kom hjem.

Tors 15/11:
Tommy tok Winnie med på nesten 11 km tur retning Sandvikselva, men hvor de har gått ellers, skjønte ikke jeg, men det var på forholdsvis flatt underlag – Tommys mobilbilde:

Hun virket ikke særlig sliten etterpå, men var kjempeivrig da vi trente, og ikke minst da hun kastet seg over Vidars zalo-flasker med godbit. Vidar ble med Morten tilbake til byen for litt mer snekring, og begge to + pus kom tilbake🙂

Fred 16/11:
Pga den lange turen Winnie gikk igår, gikk vi bare 3 km på dagtid idag. På kvelden var det julebord med Skui-gjengen, og lattermusklene fikk virkelig trimmet seg – for en gjeng!!!

Lørd 17/11:
Jeg trodde det var vår tur til å gå tur idag, men da jeg tittet ut av vinduet kl 7:30, så jeg Tommy og Winnie gå ut på tur. Tommy ville benytte tiden før regnværet kom, sa han da de kom tilbake fra sin 4-5 km’s tur. Regnet begynte ganske snart etterpå og fortsatte resten av dagen.

Sønd 18/11:
Strålende sol og noen få varmegrader, men veldig vått etter gårsdagens regn da vi la ut på tur. Vi endte dermed med å gå den alltid tørre stien på toppen i skogen ved Dælivannet – herlig med tur i skogen igjen! Winnie luktet noe, og forsvant vekk fra stien, noe som er så uvanlig, at vi fulgte etter, men sporhunden ga opp etter en stund:

Vel hjemme igjen, ville Winnie ha Vidar til å leke med seg, og det greide hun jo:

Veldig lenge siden jeg har hatt «ville» bilder av Winnie i bloggen, for hun har jo ikke lekt. Nå har hu såvidt begynt å filleriste lekene igjen – men foreløpig veldig forsiktig – og noe annet ville jeg foreløpig ikke våget annet enn å stoppe:

Under Vidars føtter skriker den nye grisen:

Winnie vokter grisen så Vidars tær ikke får tak i den:

Trening og massasje:
Vi har fortsatt med flat dekk både i sofa og på gulv (forsøker strekke tiden hun skal ligge) + sitte bamse + stå på to mot meg for å strekke hofter + snu deg.  I tillegg gjør Winnie en masse tricks på egenhånd, og jeg prøver stoppe henne fra å gjøre de som ikke er tillatt som å rygge rundt meg på venstre side og danse rundt.  Ivrig er hun ihvertfall😀

Julebordet førte til at jeg har tenkt på min «precue» for framforbytte, det ble noe å trene på. Det ble interessant, for jeg skjønte jo raskt på Winnies reaksjon at min «precue» med høyre hånd er helt lik sitt-kommando.  «Precue» -kommandoen må endres, men til hva….. Hmmm – det var akkurat slike tilfeller som  «Winnies signaler og kommandoer» skulle forhindre.

Bare én gang massasje torsdag, men øvrige dager to ganger á 1/2 time.

Det er hyggelig med en kommentar:

