Tir 30/10 – søn 4/11: 5 min. treninger og Winnies trend

Vi fortsetter med massasje av Winnie og med å se om vi ser en trend i om hun blir bedre – like vanskelig fortsatt 😉

Endelig har vi også kommet i gang med 5 minutters treninger hver dag.

Tirs 30/10:
Jobbedag med strålende sol, og dermed heller ingen problemer med glatt føre selv om veien var superglatt mandag kveld, men i løpet av natta ble den strødd 🙂

Vidar, Tore og Jon Vidar dro innover til Morten for å fikse lys, og Winnie og jeg fikk faktisk trent littegrann igjen takket være Beate, som  minnet meg på sine 5 minutters økter 🙂

Tommy kommer innom, og i altfor dårlig lys prøvde jeg fange noe av Winnies hilseatferd med hennes merkelige ørebevegelser:

 

Trening:
Handtouch: Igår trente vi på handtouch
«Snu deg»: Idag trente vi på «snu deg». Jeg har lært inn, når jeg skal massere Winnie, at «snu deg» betyr å sette seg med ryggen mot meg. Måtte teste ut om det virket også utenfor sofaen, og Winnie snudde seg rundt, men ofte litt for mye rundt, men det ble fremgang.
Rygge mellom beina mine: Dermed har vi også kommet et skritt nærmere å få Winnie til å rygge mellom beina mine. Må bare være forsiktig så Winnie snur hodet mot venstre og ikke mot høyre – ikke helt lett når Winnie blir ivrig…. Helst skal jeg ha henne til å holde hodet i ro og se rett fram med meg bak seg – men det er nok en stund til vi er der.

2 ganger 1/2 times massasje.

Ons 31/10:
Fridag igjen, det snør, og på radioen sier de: «Det er kjempe-, kjempe-, kjempeglatt – kjør forsiktig, hold avstand!». Senere på dagen ble det sagt: Det er grått og trist, og det kommer både regn og snø og yr og underkjølt regn – et sammensurium av vær».

Tommy kom hjem og sa at idag måtte vi bruke brodder på tur, og lydig som jeg er,  tok jeg på icebug. Snøen gikk mer og mer over til regn, og turen ble ikke mer enn 2,25 km -ikke særlig behagelig å gå på våte og slapsete veier og stier. Winnie hadde blitt dratt ut fra dyna hos Tommy, og det virket ikke som hun hadde noen som helst lyst til å gå. Ingen traving opp fra postkassa idag.

2 ganger 1/2 times massasje.

Trening:
Snu deg: Vi fortsatte «snu deg»-treningen, og fikk til at Winnie snudde seg, satte seg mellom beina mine med ryggen mot meg. Jeg har fremdeles litt mer å jobbe med for å få øynene til å se fremover og ikke på meg.
Flat dekk:I tillegg trente vi på å legge en target, dvs. en konvolutt (eneste jeg fant….) mellom forlabbene hennes og få henne til å touche/legge hodet oppå den. Også greit for massasjen 🙂
Bukke:  Naturligvis ble det også litt annen trening, som å bukke:

Tors 1/11:
Hele 9 varmegrader ble det i løpet av dagen, snøen ble borte og høsten kom tilbake 🙂

Jeg kom sent fra jobb, og i tillegg dro jeg for å handle etterpå, så jeg fikk ikke med meg mye av Winnie, men vi trente litt, og hun kom med en leke, som hun var veldig nær ved å begynne å filleriste – det er lenge siden sist, og jeg fikk stoppet henne. Jeg gjemte leken hennes så hun måtte søke etter den isteden.

Trening:
Bamse: Candy kunne sitte bamse i flere minutter, mens Winnie er ganske ustø, så vi trener for å få henne mindre ustø.
«Snu deg»: Vi fortsatte denne treningen – men hun blir så ivrig, så jeg strever for å unngå at hun isteden rygger rundt meg fra min venstre side og dermed snur hodet til høyre.
Flat dekk: Fortsatte treningen med å få Winnie til å legge hodet ned mot en konvolutt mellom labbene sine – fremgang 🙂

Massasje 1,5 gang 😉

Fred 2/11:
Det begynte å regne igår kveld, og det fortsatte på morgenen, men da vi gikk ut på tur ved 12-tiden, var det opphold 🙂 Ble likevel ikke mer enn et par kilometer tur, for Vidar hadde endel han måtte få gjort hjemme. Ingen traving opp fra postkassa på Winnie, men hun gikk helt greit ellers, og raste avgårde etter et ekorn.

Sola tittet såvidt fram, og det førte til at litt annet også tittet fram igjen:

Trening:
Flat dekk: Ingen fremgang da jeg brukte target – Winnie var altfor ivrig og rask – så jeg greide ikke time rosen, så labbene kom på target. Prøvde igjen senere uten target, og avsluttet med en perfekt utførelse 🙂
Handtouch: Kraftigere og ivrigere handtouch enn på lenge, fungerte forfra, bakfra, sideveis, på begge hender og på lang avstand.
Snu deg: Vanskelig å få henne til å stoppe og bare snu halvveis rundt, det blir ofte 3/4 rundt.
Gå mellom beina mine: Ikke helt planlagt, men plutselig stod Winnie mellom beina mine, så da var det bare å gå og belønne at hun fulgte med.

Massasje to ganger 1/2 time.

Lørd 3/11:
Vidar tilbragte dagen «på jobb» i leiligheten til Morten, og Winnie og jeg tok bilen til parkeringen i Østernvannsvingen for å gå en liten tur i skogen før jeg skulle innom Europris.

Det var opphold da vi dro hjemmefra, men da vi parkerte, hadde det begynt og å regne, og det regnet mer og mer. De fleste stiene var som små bekker, så turen ble under et par kilometer. Det var mørkt og vått og absolutt ikke velegnet til å ta bilder:

   

 

Trening: 
Hadde bare såvidt begynt «Flat dekk» og «snu-deg»- treningen da Tommy kom og hentet Winnie.

Massasje 2 x 1/2 time.

Sønd 4/11:
Morten kom og hentet Vidar, som ble med ham til leiligheten for mer snekring, så Winnie og jeg gikk på tur alene.  Nesten oppholdsvær på den ca 6 km lange turen vi gikk, hvor vi via omveier endte på Godthåb, og gikk gjennom arboretet tilbake. Winnie stoppet opp et par ganger underveis og syntes hun hadde funnet et fint sted å gå hjem fra, men ble med videre, og hun travet i alle oppoverbakker, men som vanlig bak meg:

Godt å gå på kjente stier, for det er ikke mye å se av stiene:

Hun travet opp fra postkassa etter turen 🙂

Trening:
Mer trening på flat dekk, men Vidar og Morten kom igjen midt i treningen vår, så ble ikke mer.

Klar for å kose seg resten av kvelden:

 2 x 1/2 time massasje.

 

Én tanke på “Tir 30/10 – søn 4/11: 5 min. treninger og Winnies trend

  1. WOW Solveig! Dette er kjempe imponerende! Du har vært mye flinkere enn meg til å trene 🙂 Da er det bare for meg å kjøre på videre, må jo bli like flink som deg 🙂
    Godt å lese at massasjen hjelper. Fortsatt god bedring til Winnie!

    Liker

Det er hyggelig med en kommentar:

