Tir 16/10 – søn 21/10: Winnies trend fortsetter

Kjedeligere og kjedeligere blogg, og trenden jeg forsøker se for å skjønne om Winnie blir bedre, er vanskeligere og vanskeligere å se.  De første dagene etter at vi var hos Kristin Halle var jeg ganske sikker på at Winnie var verre (noe Kristin mente hun antagelig ikke ville bli), men så begynte jeg å ane en liten bedring, men fortsatt synes jeg hun er verre enn før vi var hos Kristin, men det blir mye jeg tror,  jeg synes, jeg lurer på……

Ingen ny bilder tatt, men jeg kan jo ikke ha en blogg uten bilder, så jeg har funnet fram gamle bilder og en gammel video. Det er lett å glemme hvordan Winnie pleide være, men bildene og video’n overbeviser meg: Hun er langtfra bra – jeg ser ikke lenger den hunden jeg ser på bildene og video’n…..

Oppsummering av dagene siden forrige blogg:

Tir 16/10:
Mens jeg var på jobb, hadde Vidar gått morgentur med Winnie før han dro for å hjelpe Tore med den nye båten. Da Tommy kom hjem, gikk også han en 4 km tur med Winnie, for han visste ikke Vidar hadde gått tur. Regnvær og grått, og i følge Tommy var ikke Winnie særlig ivrig på å gå tur, og det kan jo skyldes været (hun har ikke pleid å reagere på det),  at det var tur nr 2 (har aldri før hatt noe imot det) eller at hun har vondt.

Det har blitt skikkelig høst, men koselig med fyr i peisen og stearinlys på kveldene 🙂

Massasje: 1/2 time da jeg kom hjem og 15 minutter på kvelden, men Winnie ser ikke ut til å ville la meg røre hode og hals,  og før har hun likt det med unntak av ett sted.

Ons 17/10:
Vi pakket sekken med varme pølser, og trodde vi skulle på tur til Sauejordet. Winnie gikk greit til vi kom til kirkegården, men der bare stoppet og stoppet hun. Idag kan jeg ikke skylde på været… Vi endte med å snu og gå hjem og spise pølsene.

Massasjen ble kortere enn vanlig for Winnie vil ikke la meg røre hode og hals. Hun kaster seg rundt, presser nakken mot sofaen eller legger seg på rygg – hun gjør alt for at jeg ikke skal komme til 😦

Jeg savner den lekne, glade hunden vi hadde i juli – som kunne slenge hodet fra side til side, filleriste og gape over leker, hoppe, sprette og løpe…. Håper vi får igjen en slik hund:

Tor 18/10:
Vidar gikk tur med Winnie før regnværet satte inn, og påstod Winnie gikk greit.

Fortsatt vanskelig å få massere kinn, og ihvertfall høyre kinn, men kanskje ikke like ille på halsen idag. Massasje to ganger.

Fre 19/10:
Vi startet på tur nedover veien, og Vidar ville gå nedover, og vi gikk enda mer nedover – vel vitende om at det da måtte bli oppoverbakker hjem igjen 😉

Winnie gikk greit nedover, men ved første oppoverbakke stoppet travingen, og hun begynte gå isteden. Begynte å trave igjen etter en stund, og det samme skjedde i de neste oppoverbakkene, men de fleste travet hun videre etter en liten stund, men ingen traving opp fra postkassa. Vi gikk en 3 km runde.

Det var oppholdsvær idag, og jeg fikk endelig tømt de utepottene som ikke tåler frost. Noen pelargonium ble satt i mindre potter for å se om jeg kan få dem til å overleve vinteren, for jeg satte små avleggere av pelargonium på våren, men jorda virket muggen og de bittesmå plantene bedstod fortsatt av bare to blader da jeg plantet dem ut.  Avleggerne ble til enorme pelargonium med hauger med blomster, og det var ikke mange andre sommerblomster som tålte alt regnværet like bra.

Neste sommer blir det:

Nemesis/sommerfuglblomst:

 Pelargonium, som forhåpentlig overlever innendørs: 

 Ringblomster (ihvertfall har jeg frø nok til tusenvis) :

Winnie har ligget mye, men hun fant fram en pipeleke og lekte litt forsiktig med den på kvelden, og hun kastet seg noe villere over en gammel zalo-flaske som Vidar tidligere hadde hatt en godbit oppi.

Massasje to ganger, og var det en anelse lettere å få massert hals og kinn idag?

Lør 20/10:
Regnvær… Vi skulle vente med tur for å se om plaskregnet stoppet, vi ventet og ventet, men det stoppet ikke.. 

Morten kom innom og både Tommy og jeg fikk masse hjelp med både PC og Iphone, og Vidar gikk tur med Winnie, så det ble ikke mye jeg fikk med meg om Winnie idag. Men – hun fant fram leker og lekte litt også idag.

Massasje to ganger. Jeg fikk massert begge sider av halsen, og også såvidt kinnene (høyre kinn er fortsatt ikke lett).

«Our last summer» med tre hunder og lite problemer: Video fra august 2011:
Bildene over viser litt av det jeg savner med Winnie. Men – jeg savner mer, men det er lett å glemme hvordan Winnie var, for fortsatt smiler hun  og logrer med hele seg, hun traver rundt hjemme både ute og inne, og hun ser fornøyd ut, så hva er det egentlig jeg mener er galt….

Jeg savner lekerundene hun pleide ta av glede. Jeg savner at hun bare løper og løper fordi å løpe er moro. Jeg savner at hun griper en leke og løper rundt med den, det gjorde hun ofte når vi kom hjem eller når vi fikk besøk.  Jeg savner at hun tar tak i en leke både ute og inne og fillerister den leeenge….

Jeg kom over et lite videoklipp tatt med mobilen ifjor, hvor også Candy og Cory er med. Vidar har vært på sykkeltur til butikken, og leken Winnie griper fatt i, og måten hun løper rundt med den, DET fikk meg til å skjønne hva jeg nå savner aller mest:

Søndag 21/10:
Ut på en 3 km tur også idag – nedover langs elva denne gangen, og en runde over idrettsplassen.  Merker jeg noen forskjell på Winnie idag? Ingen anelse, men hun travet ihvertfall ikke opp fra postkassa, og ikke siste delen av Østenåsveien heller, men gikk ikke så verst i andre bakker.

Tommy gikk en 10 minutters tur med henne på kvelden, og påstod hun gikk raskere enn noen gang.

Massasjen idag ga meg en aha-opplevelse. Winnie lar meg nå massere halsen, og til nød også kinnet, men da jeg bare såvidt kom nær det området som Kristin sa jeg ikke skulle massere fordi det var for vondt, skvatt Winnie skikkelig – helt tydelig veldig vondt der! Tre ganger massasje, men ikke så mye som 1/2 time hver gang.

2 tanker på “Tir 16/10 – søn 21/10: Winnies trend fortsetter

    • Kjeder seg, ja! Ikke får hun trene noe som helst, ikke får hun treffe andre hunder, og det er ingen andre hunder her 😦 Men – jeg kan ikke tro at hun har haltet fordi hun kjeder seg, men at hun stopper på tur, kan nok godt skyldes at hun kjeder seg. Jatakk – trenger at noen krysser fingre – spesielt idag!

      Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

