Søn 26/8- søn 9/9: Gangsperre for to- og firbente

Både før og under turene på fjellet har jeg hatt problemer med ankelen, men med støttebandasje og nøyaktig planlegging av hvert skritt, fikk vi gått det vi skulle og mer til på fjellet! Da jeg kom hjem, innså jeg at det nok ikke hadde vært lurt å gå SÅ mye i fjellet, men det var verdt det!

Jeg har trent litt tricks med Winnie hjemme, men Winnie har ikke vært på noen treninger, bortsett fra at vi var og så på agility-på kurs med Stine på Skui, hvor Winnies aktiviteter bestod i å tigge til seg godbiter av de fleste + litt trickstrening. I tillegg har jeg vært et par ganger og sett på agility-kursene i Asker, og Kari har vært en tur i hagen her og trent felt.

Finværet har fortsatt, men turene hjemme har vært korte og på flatmark, men de har gradvis blitt lengre og lengre, bl.a. til Sauejordet. Nå har vi også begynt å gå i mer ulendt terreng, dvs. vi har gått til Arboretet og i skogen ved Dælivannet, men Krogsskogsturen til Skui-gjengen torde jeg ikke utsette ankelen min for.

Fredag 7/9 gikk vi hjemmefra og opp til Steinskogen Gravlund og derfra bratteste sti opp til Gardlaushøgda’s utsiktspunkt (mobilbilde):

Derfra gikk vi videre oppover og prøvde noen nye stier, og kom inn i en skikkelig jungel. Plutselig var vi inne på en kjent sti, uten å skjønne hvor vi kom inn på den. Vi kom tilbake via den midterste stien ned til Steinskogen Gravlund, en runde på 7,5 km.

Søndag 9/9: Jeg kjørte Tommy til toget i Sandvika, han skulle løpe Drammen halvmaraton til tross for problemer med det ene beinet de siste månedene. Det gikk bra i Drammen 🙂 Vidar og Winnie hadde gått ut på tur mens jeg kjørte til Sandvika – jeg så dem da jeg kom kjørende tilbake – en logrende og fornøyd hund på tur 🙂 Like etterpå hadde Winnie plutselig begynt å halte på venstre forlabb 😦 Litt senere på dagen var haltingen minimal.

Oppsummering av Winnies bevegelsesproblemer i 2012:
(greit å ha alt på ett sted)

  • Midten av april: Winnie kommer seg ikke opp trappa/greier ikke hoppe opp i møbler
  • Begynnelsen av mai: Halting på venstre forlabb
  • Midten av juni: På ferie i Hurdal begynner hun å halte på høyre forlabb etter lekerunde
  • 19. juli: Venstre forlabb . Vi hadde gått både lang tur og vært på agilitytrening dagen før.
  • 9. september: Ingen problemer etter lange fjellturer og noen lange turer hjemme etterpå, men idag greide hun på kort tur på flatt underlag plutselig ikke å tråkke ned på venstre forlabb.
  • 13. september: Winnie ble bra 9/9 i løpet av noen timer, men idag begynte hun ganske raskt å halte på kveldsturen med Tommy – fortsatt venstre forlabb (vi gikk 6,5 km igår + et par-tre km på morgenen idag).
Det er hyggelig med en kommentar:

