Ons 8/8 – fre 17/8: Ferie, sommer, SOL og litt trening

Nesten tre uker ferie startet fra onsdag 8/8, og det har vært sol, sol, SOL 🙂

På onsdag 8/8 var det trening med RT-gjengen, men fraværet var stort, men Aina med Jippi og jeg med Winnie møttes til trening på den idylliske lille plassen ved Glassverket skole.

 Etter å ha tittet på forrige trenings oppsummering, jobbet vi denne gangen mest med :

  • Winnie går slalåm mens jeg rygger bakover
  • Winnie skal rygge fra andre posisjoner enn rett foran meg

Kjempefin trening og nyttige tilbakemeldinger!

Alle dager har vi gått turer hjemmefra på 2 til 7 km på morgenen, bl.a.  i skogen rundt Dælivannet, i Arboretet og til Sauejordet.

Blå, blå himmel på Sauejordet (mobilbilder):

Winnie hilste på sauene, som så ut til å være veldig uvant med sol og varme:

Etter turene har jeg nytt sola og jobbet litt i hagen – avslappende sommeraktiviteter 😛

På tirsdag 14/8 skulle Gro og Kari til Konglungen, Kari og Timo for å trene, Gro for å bade og Winnie og jeg ble med for å se på 🙂 Der var også Gro B og Anniken, så det ble en lang og hyggelig kveld på Konglungen :

Kvelden endte ved sjøen, hvor Gro påstod det måtte være minst 20 grader i vannet:

Onsdag 15/8 var det igjen trening med RT-gjengen, og Aina med Jippi, Anne Grethe med Frida, Ylva med Bruno, og jeg med Winnie møtte – samme sted som sist.  Jeg hadde litt intensiv trening på at Winnie skal hoppe hjul gjennom armen min.

Torsdag kveld fant Vidar tilfeldigvis ut at den største fryseren vår ikke virket, og jeg startet omgående å ringe rundt til alle tenkelige og utenkelige leverandører av hvitevarer. Vi skulle dra på fjellet lørdag morgen, så det hastet å få ny fryser på plass, men ingen hadde fryser på lager, de kunne først levere tirsdag neste uke.  Etter å ha ringt alle mulige butikker, prøvde jeg Elkjøp nok en gang, og ba dem sjekke om det var noe på lager litt lenger unna enn Asker, Bærum, Oslo, og heldigvis fant de en fryser i Drammen. 

Fredag 17/8 tok Vidar og Tore turen til Drammen og kjøpte fryseren, mens jeg begynte å pakke til fjellturen. På kvelden holdt jeg teorikurs før nybegynnerkurs i Asker Hundeklubb, og da jeg kom hjem, var Vidar akkurat ferdig med å få den gamle fryseren ut, den nye fryseren inn og all maten flyttet over, og heldigvis virket den nye fryseren!

Vi var ganske utslitte begge to, så resten av pakkingen fikk vente. Det ble derfor ingen tidlig avreise til fjellet på lørdag morgen slik vi hadde tenkt, men det regnet, så da hastet det ikke.  Morten kom på sin planlagte Haslum-ferie, og endelig kom også vi oss avgårde 🙂

2 tanker på “Ons 8/8 – fre 17/8: Ferie, sommer, SOL og litt trening

Det er hyggelig med en kommentar:

