Tor 5/7 – ons 11/7: Sommeren går videre

Sommerværet og varmen fortsatte, og på torsdag 5/7 var det fortsatt sol da jeg kom fra jobb. Turene har blitt korte – for varmt å gå langt 🙂

Fredag var det like varmt, men ikke sol. Endelig fikk jeg brukt gresstrimmeren både utenfor og innen for gjerdet!

I følge meterologene har det de siste ukene vært vanlig at det regner i helgene, og denne lørdagen var intet unntak. Det regnet mesteparten av dagen, men på den 4 timers turen jeg gikk, merket jeg ingenting til regnværet, inne på kjøpesentrene på Liertoppen og Holmensenteret.

Søndag var det verken regn eller sol, og vi gikk en vel 6 km tur i skogen ved Dælivannet. Ingen andre ute på tur, men det var herlig i skogen, det luktet friskt etter regnværet.

Mandag var det tåke og lett regn, men ikke regn på turen vår på 5,5 km til Sauejordet. Ikke så mange sauer, men hestene hadde lagt seg i det våte gresset – sjelden å se hester ligge:

Onsdag gikk vi 8,3 km, hvor vi startet langs elva, via Godthåb og til Ankerveien:

Langs golfbanen med truende skyer i det fjerne:
  

 Veldig mye vann i alle elver vi passerte:

 Fra Haga Golf til Sauejordet:

 Fra Sauejordet gikk vi hjemover, og regnværet gjør alt veldig frodig:

Minimalt med regnvær på turen, men vi hadde bare såvidt kommet hjem, før det bøttet ned. På kvelden ble det sol, men ikke lenger varmt 😉

Med så utrygt vær tar selv ikke jeg med speilrefleks på tur, så ovenstående bilder er tatt med mobilen.

Litt trickstrening har vi drevet med hver dag, og endelig rygger Winnie rundt meg, Det går ikke så raskt, og  hun «klager» fælt mens hun rygger.  Jeg har brukt både leker og godbiter til belønning, og favorittleken inne for tiden er en liten grønn pusekatt som slenges rundt:

 

 
En glad og fornøyd hund etter lek og trening:

Én tanke på “Tor 5/7 – ons 11/7: Sommeren går videre

Det er hyggelig med en kommentar:

