Ons 4/7: En perfekt sommerdag

En herlig sommerdag med sol, varme, jordbær, is, milkshake og avslapning.

På kvelden ble Vidar og Tommy med Tore og Kjersti på båttur – for en perfekt kveld å dra ut på sjøen!

Winnie og jeg dro på trening med RT-gjengen på gressletta ved Wøyen Mølle. Der var også Aina med Jippi, Mona med Xena og Anne Kristi med Azora og Solo.

Jeg hadde skrevet ut treningsplanen fra forrige trening, og tok den med, men glemte naturligvis å se på den, men husket likevel mye:

Treningsplan:

  1. Rygge slalåm mellom beina
    Glemt….
  2. Forbedre slalåm framover mellom mine bein (hun forveksler med å rygge inn mellom mine bein)
    Det gikk raskt bedre etter litt trening
  3. Stå
    Vi trente mange varianter av stå
  4. Hoppe over ett bein og videre rundt meg til neste
    Med litt fart gikk det veldig mye bedre enn før!
  5. Hoppe hjul (flere alternative måter – foran, siden, en arm/to armer, arm + ben)
    Yes!!! Her ble det veldig raskt fremgang da jeg la et lokk med godbit på bakken, og sto inntil fotballmålet slik at det ikke ble så lett å gå rundt meg. Gikk tilbake til dette på andre økt etter å ha trent noe annet, og da gikk det greit også uten lokket 😀
  6. Danse rundt ved siden av meg (begge sider)
    Glemt…
  7. Gå i sirkel rundt meg
    Glemt….
  8. Fra på plass til fot
    Glemt….
  9. Gå rundt en stokk
    Også stokken var glemt….
  10. Hopp mellom beina forfra og bakfra
    Glemt…..
  11. Hilse på noen med Winnie i bånd
    Husket 🙂 Aina kom raskt mot oss for å hilse på, og ikke helt uventet hoppet Winnie bare glad oppå henne, men uansett var det en fin start 🙂
  12. Rygge rundt meg
    STOR fremgang 🙂 Lurer faktisk på om det hjelper å trene 😉
  13. Gå rundt på klossen (passere foran meg)
    Hadde med klossen, glemte å ta den fram
  14. Sitte bamse, som er veldig ustødig
    Det gjorde vi en gang, og hun måtte sitte en liten stund = bedring!
  15. Bukke
    Merkelig hvor vanskelig det er hver eneste gang å få henne til å bukke første gang ….
  16. Danse rundt foran meg må forbedres
    Ja, det ble bedre med trening!

I tillegg trente vi på at hun skulle rygge bakover flere meter, og også rygge fra andre posisjoner enn når jeg står rett foran henne. Mona hadde med et hopp, så vi trente litt på fremadsending og krappe svinger i begge retninger. Jeg har en sperre mot alt som virker agilitymessig pga Winnies skader, så forhåpentlig ble dette begynnelsen på å bryte den barrieren 🙂

Etter treningen fikk Winnie leken sin og løp rundt og rundt 😀

Det var en så herlig kveld at jeg hadde ingen lyst til å gi meg, så da vi kom hjem, tok jeg med en leke og gikk ut i hagen hvor Winnie fortsatte lekingen og løpingen.

Kvelden ble avsluttet på verandaen med jordbær og hvitvin 😀

Én tanke på “Ons 4/7: En perfekt sommerdag

  1. Tilbaketråkk: Ons 8/8 – fre 17/8: Ferie, sommer, SOL og litt trening | Solveigs AGILITY-side og blogg

Det er hyggelig med en kommentar:

