Mai er en herlig måned!!!

Lørdag 12/5
Vi kjørte til Europris, og tok samtidig en 5,5 km’s tur med Winnie retning Skytterkollen derfra. Vi gikk på stier helt til jeg plutselig så en huggorm rett foran oss på stien – jeg liker ikke huggorm!!!

Etter møtet med huggormen holdt vi oss til kjerreveiene:

Tommy og Morten er i Göteborg i helgen, og Tommy har løpt det 21 km lange GöteborgsVarvet med 75.000 påmeldte. Morten tok mobilbilder og sendte til oss:

Søndag 13/5:

Ut på tur også idag 🙂 Denne gangen gikk vi en 6 km tur forbi Øverland og oppover for å se etter liljekonvall.  Litt i tidligste laget ennå:

 

Ikke for tidlig for mange andre blomster:

Veldig mange andre ute på tur, både firbente og tobente, små og store,  og Winnie var SÅ flink til å «sladre» 🙂 

Mandag 14/5:
En liten tur på formiddagen, og deretter tok jeg sjansen på å plante ut det jeg har sådd og tatt stiklinger av. Det meste holdt på å blåse bort idag…. Det viste seg raskt at det blir ikke frosten som ødelegger plantene, men skjærer og småfugler, jeg skulle ikke brukt hønsegjødsel-pellets….. 

Tirsdag 15/5:
Jeg var på jobb, og Tommy gikk 4-5 km med Winnie 🙂 Da starter jeg en liten ferie –  fri i litt over en uke 😀

Onsdag 16/5:
Tur til Sauejordet idag igjen – trodde på regnvær – men det var opphold hele turen 🙂 Ingen sauer eller andre dyr der ennå. Heggen blomstrer og har med seg lukten av forsommer: 

På tilbakevei over Haslum skoles idrettsplass kom vi bakerst i «17. mai-toget» 🙂

Mer jobbing i den gamle hundegården, og siden gressklipperen har sluttet å virke, har jeg gått over både innkjørsel og gressplener med gresstrimmeren – slitsomt!!!

17. MAI.

Regn med regn, sa meterologene, men vi så ikke noe regn 🙂

Med 17. mai-tute sørget Vidar også i år for at ingen fikk sove for lenge. Som vanlig iført Mortens gamle russelue ble flagget heist (før jeg hadde fått stilt inn kameraet….):

Koselig og overraskende besøk av Morten og Ragnhild på ettermiddagen.

Fredag 18. mai:
Kort tur på morgenen, og deretter var det å gyve løs på kvisthaugene – det ble en laaang arbeidsdag!

Koselig tur på kvelden med Ann-Cathrin, Barbro og Gro B – totalt 6 hunder på tur. Vi gikk fra Skytterkollen til Nygård, så Murenveien til Sæteren gård og tilbake til Skytterkollen – en runde på 7,5 km.

Løse kaniner på Nygård, stod det på et skilt – det stemte – hundene var meget interessert:

Gro fikk en ekstra hund slik at også Winnie skulle få bli med på bildet:

Lørdag 19/5:
Kort tur på morgenen, og så var det jobbing med å male opp kvister resten av dagen – nå begynner det å nærme seg slutten, hvis bare ikke Vidar tar ned flere trær…… Morten og pus kom på overnattingsbesøk.

Søndag 20/5:
Sommeren er her!!! Regn om natta og sol hele dagen – slikt liker jeg 🙂

Vidar og jeg gikk en 7,5 km tur rundt Dælivannet med Winnie. Raketter skremte Winnie veldig kvelden før, så jeg var redd vi skulle få en ny runde med redsel i møte med folk. Det var veldig mange andre på tur, men Winnie må være inne i en veldig god periode, hun passerte både hunder og «skumle» mennesker i slakt bånd :-D

Ingen nøling lenger før hun hopper over tømmerstokker:

Resten av dagen ble det avslapning, men Winnie finner jo alltid på noe…. Morten lå i solstolen, og Winnie sørget for at han fikk leker å holde fast:

Da kan hun enten vente på at han slipper leken eller jobbe intenst med å prøve å få den løs igjen:
 

Og hvis Morten slipper leken, blir hun SÅ glad for å få igjen leken sin:

Og da er det bare å begynne forfra og prøve å få leken mellom Mortens tær igjen:

Varmt og slitsomt med slike aktiviteter i sola:

Litt trening:

Jeg trente tricks med Winnie på kvelden, og siden Winnie ikke hadde problemer etter alle dagens rare sprell, tok jeg fram to hoppehindre:

  • Varierte mellom fremadsending og å ta bare første hopp og svinge tilbake. Etter en måneds pause fra agility – husker hun det vi trente på sist? Ingen tvil, min oppbremsing betyr sving 🙂
  • Satte så hoppene i 180 gr og varierte mellom 180 gr og tre mellom. 

Veldig spent på om hun ville få problemer igjen etterpå, men hun løp opp trappa uten problemer. Like etterpå stod hun med leken i munnen  igjen – klar for en ny treningsøkt :-D

Sommer i hagen idag:


 

Dette er en helt utrolig herlig tid for feriedager!!! Gradestokken kryper oppover, det var 22 varmegrader i skyggen idag 😀

 

 

 

 

3 tanker på “Mai er en herlig måned!!!

Det er hyggelig med en kommentar:

