Tor 19/4: Sauejordet og agilitytrening

Tur til Sauejordet

Vi gikk en tur til Sauejordet og en runde i Stubberudskogen, og idag var det virkelig barnehagenes utferdsdag – jeg vet ikke hvor mange barnehagebarn vi møtte på turen vår!

Jeg skjønner meg ikke på kooikere!!! SÅ redd som Winnie var for damen med pappesken på lang avstand på vår forrige tur, og så ingen reaksjon på noen av barna vi møtte, noe vi virkelig forventet. Vidar stoppet og snakket med to gutter som stod og hoppet oppi en vanndam – ingen reaksjon hos Winnie 😉 Vi avsluttet runden ved å passere over idrettsbanen til Haslum skole, mange barn i alle aldre mange steder, ingen reaksjon 🙂

Det begynner å bli grønt på Sauejordet:

Fra en topp har Winnie utsikt mot barnehagebarn og hunder på tur:

Agilitytrening

På kvelden var det agilitytrening på Skui, og vi gikk som vanlig en liten oppvarmingsrunde før trening. Med på treningen: Gro B, Malin, Elin, Ann-Cathrin og jeg.

Hoppbanen som vi satte opp på grusbanen,  var en skikkelig løpebane, så jeg stod over den til å begynne med, og satte opp dette på gresset:

Det viste seg at dette var mer enn nok å trene på!!! Jeg har virkelig greid å avlære Winnie  å løpe fremover når jeg står i ro eller bremser!!!

Det er ikke mange hinderkommandoer jeg bruker, men «rør» er en av dem, men det var plutselig et helt ukjent begrep når jeg stod stille. Winnie stoppet 10 cm fra røret, og selv derfra spratt  hun sideveis opp på stigen istedenfor å gå inn i røret 😉 

Det samme skjedde med slalåmen, hvor jeg er vant til å holde igjen litt og sende henne foran meg, men bremset jeg, stoppet hun 10 cm fra slalåmen. Så stod vi der begge to, jeg ventet på at hun skulle gå 10 cm videre og inn i slalåmen, og hun gjorde det tilslutt 🙂

Jeg må ha greid å få til en utrolig effektiv innlæring av at oppbremsing nå skal bety at hun også skal bremse!

Fikk trent på mange innganger til slalåm, og inngang som fra røret til slalåm, er de inngangene hun fortsatt sliter litt med, men det kom seg 😀

Denne hoppbanen av en dommer som skal dømme i Arendal i helgen, var satt opp på grusbanen:

Vi avsluttet med denne hoppbanen for å få trent litt på fart og hel slalåm, og vi tok nesten hele banen – ikke mye bremsing og nøling her 😀  Briefe hadde jeg omtrent ikke gjort – bare sett på de andre 😉 Det gikk likevel ganske bra, moro var det, og jeg greide fortsatt å gå etterpå  😀

Oppholdsvær i hele dag, 11 grader da jeg kjørte til Skui, og så kom regnet da vi hadde begynt å rydde inn – kan ikke be om mer 😛

Én tanke på “Tor 19/4: Sauejordet og agilitytrening

Det er hyggelig med en kommentar:

