Ons 11/4: Trening med RT-gjengen

Aina, Anne Grethe, Ylva og jeg møttes på parkeringsplassen til Plantasjen på Rud. Veldig lenge siden jeg har vært på disse treningene, men nå håper jeg å få det til ukentlig. 

Jeg hadde tittet i bloggen for å finne ut hva jeg tidligere hadde planlagt trene på, hadde skrevet en liste, og husket til og med å ta den fram 🙂

I kjent gammel stil snakket vi først om hva vi ville trene på og hva vi trengte hjelp til. Det morsomste var Ylvas hoppe-bukk-prosjekt med Bruno – skulle bare hatt med kamera 🙂

 

Winnies treningsplan:

  • Benytte sjansen til trening på ukjente personer.
  • Doggie Zen/godbiter på bakken
  • Rygge ved siden av meg
  • Rygge mellom beina mine
  • Like å løftes (hoppe opp i armene mine?)
  • Hoppe over armene mine
  • Hoppe hjul gjennom armene mine
  • Lære sideveis slalåm mellom beina (Winnie kan, jeg kan ikke)
  • Veksle mellom på plass og fot
  • Hunden tar «framforbytte» fra den ene til andre siden av deg (dette er ett av Jippis mange tricks som ble prøvd av Anne Grethe, og som nå også endte på min liste).  Må finne fram kopien jeg har et eller annet sted om alle måtene hunden kan veksle fra din ene til andre side – nyttig når vi møter noe «skummelt» på tur.

Så til selve treningen:

Ukjente på plassen:
Aller først måtte jeg benytte sjansen til å la et for Winnie ukjent menneske (Anne Grethe) komme mot oss etter at Winnie var tatt ut av bilen, men Winnie hadde nok ikke tatt plassen i sin besittelse ennå, så Winnie var bare glad for å treffe Anne Grethe.

Godbiter på bakken:
«Kutt»-kommandoen (Doggie Zen) som Winnie en gang kunne, skulle friskes opp, og det tok ikke lang tid før Winnie spaserte over godbitene på plassen.

Rygge ved siden av meg:
Winnie er flink til å rygge når hun står foran meg og rygger, men jeg har hatt problemer med å få henne til å lære ordet «bakover» – spesielt når hun blir ivrig ved trening.  Hadde derfor en plan om å få hjelp slik at jeg sa «bakover» og Ylva ga signalet forfra til Winnie, og på andre økt fungerte det ved at jeg sa «bakover».

Nyttig, hyggelig og latterfylt trening!!!

Etter treningen gikk Ylva med Bruno og jeg med Winnie en liten tur før vi dro hjem.

4 tanker på “Ons 11/4: Trening med RT-gjengen

Det er hyggelig med en kommentar:

