Lør 8. okt: Spordag på Helgelandsmoen

En herlig solskinnsdag, hvor jeg tok meg tid til å forlate TV-skjermen med VM i agility  for å dra til Helgelandsmoen, hvor Winnie igjen skulle prøve å gå spor.

Jeg dro tidlig til Statoil-stasjonen ved Vik etter Sundvollen, slik at Winnie og jeg fikk gått en tur der før de andre kom:

Ylva og Anne Kristi var forsinket, så vi rakk en tur også sammen med Aina og Gro B før de to siste kom og før vi alle dro videre til samme sted som vi var sist. Nå har jeg tenkt å huske hvor det er, så derfor både kart og beskrivelse: Ta til venstre fra den lange rette strekningen retning mot Hønefoss og deretter to ganger til høyre og en gang rett fram:

Vel framme i skogen var det litt vind, og viktig å passe på at hunden ikke fikk vindretningen mot seg i sporet.

Planen var å prøve et kortere rett-fram-spor enn forrige gang, og Gro B tok Winnies leke, og mens Winnie og jeg gikk et annet sted, gikk Gro opp sporet for selv å bli ved sporslutt. Vel 10 minutter senere stakk Winnie snuta godt ned der Gro hadde sparket opp mosen for å indikere sporstart, og derfra fortsatte Winnie med snuta i bakken omtrent helt fram til Gro og leken 🙂

Neste spor var noe lengre, men fortsatt rett fram, og det gikk like bra, til tross for at Winnie stakk seg på en pinne underveis, pep og stoppet opp. Hun fant likevel selv raskt igjen sporet og fortsatte videre til hun fant Gro og leken 🙂

Vi hadde en liten samling og fikk igjen nyttige tips av Aina, denne gang om håndtering av hund, og jeg må huske navnet Brit på Høvik 🙂

Merkelig hvor fort tiden går…. Gro B og jeg avsluttet med en tur, og klokka var 17 innen vi tenkte på hjemveien.

Vel hjemme igjen var det klart for mer VM på TV’n 🙂

Én tanke på “Lør 8. okt: Spordag på Helgelandsmoen

Det er hyggelig med en kommentar:

