Tir 21/9: Agilitytrening

På vei til jobb idag på en vei som førte rett mot en utrolig flott regnbue (noe mobilbildet ikke helt viser):

Enten er det kjempemange på trening, eller vi er veldig få. Idag var det «bare» Karine, Tone og jeg.  Opphold og ingen fotballspillere idag – herlig å se Skui slik:

Vi bygde bane og tok så en liten oppvarmingsrunde på fotballbanen og rundt klubbhuset. Karine hadde med hoppbanen nedenfor, hvor vi satte til pølse, rør og slalåm, og hvor Winnie og jeg trente på:

  • Fra pølse til rør (lenge planlagt)
  • 1-2-3 (hvite nr), hvor vi startet med røret og varierte mellom alle varianter av 3.
  • Svingen mot 3C ble ikke bra – Winnie klaget (bjeffet).  Jeg ba Karine gå med Winnie slik at jeg skulle se hva jeg burde gjøre mot 3C – nyttig! (og Winnie sluttet bjeffe).  Jeg ble minnet på en gammel regel: «Don’t waste a front cross» – dvs . ikke ta framforbyttet når hunden ikke kan se det. Når jeg kan vente på Winnie (etter 1), glemmer jeg ofte: Være vendt i fartsretningen, framforbytte nærmest mulig neste hinder idet Winnie satser/rett før Winnie satser.
  • Post turn på svingen 4-5x og 5-4x
  • Slalåm: En gammel rød og nå populær leke førte til bråstopp etter hver pinne for å se om jeg kastet leken, så fortsatte hun da jeg ikke kastet.  Da den populære røde leken forsvant ut av syne, ble slalåmen normal igjen. Det har vært lite (dvs. ingen) slalåmtrening de siste årene – det merkes!
Én tanke på “Tir 21/9: Agilitytrening

Det er hyggelig med en kommentar:

