Ons 7/9: Agility-trening

Et skikkelig uvær både kvelden før og etter trening, og da jeg dro til Skui, plaskregnet det, men da jeg nærmet meg Skui, var veiene tørre, og vi fikk en herlig trening i solskinn 🙂

På tur før trening og på trening: Gro A, Nina, Elin, Kari, Malin, Catrine og jeg – totalt 12 hunder, inkl Catrines nye valp på 8 uker, som fikk mye og berettiget oppmerksomhet 😀

Den sortnummererte banen var en klasse 1-bane som jeg hadde laget rundt en klasse 3-kombinasjonen  (blå hindre nummerert med hvite sirkler) som jeg hadde funnet i Agilitynerd’s blogg .

Sortnummerert bane:
Med forrige trenings positive erfaring fra at andre belønnet på feltene, ga jeg Kari godbiter, og hun gikk til enden av stigen.

Det jeg ikke tenkte på, var at Winnie så dette, og dermed ble det komplett umulig å få stoppet Winnie fra å rase fram til enden av stigen 😉 Det gikk etter mange forsøk :-).  

Innkalling i starten med stor sideveis avstand gikk forbausende bra (jeg ville holde meg på nedsiden av hoppene)

Stor sideveis avstand + løpe fra på slutten av stigen fungerte bra for å få til å tre mellom  12 og 13. Dette strevde vi med sist, men det speilvendte oppsettet vi hadde denne gangen, gikk veldig bra.

På andre rundt trente vi på den hvitnummerte kombinasjonen, og ved å dele den opp, gikk noe av den bra – Winnie husket ihvertfall rundt-kommandoen bedre enn jeg hadde trodd 🙂 Vi kan med fordel trene mer på denne kombinasjonen!

Treningen ble avsluttet med en fartsbane (til venstre) tatt i begge retninger, og det gikk unna!

Først nesten 4 timer etter at vi kom til Skui, var vi klare for å dra hjem 🙂

Det er hyggelig med en kommentar:

