Man 29/8 – ons 31/8: Turer og trening

Mandag 29/8: Regn og innearbeid
Regnværsdag med flomvarsler, oversvømmelser og mye regn, så mye at T-banen ble stengt da Makrellbekken flommet over.  Regnværsdager må benyttes til innearbeid, så jeg tok ut steinene av plommene og laget litt «prøvesyltetøy»,  og ryddingen på hunderommet fortsatte. Vi gikk en tur med Candy og Winnie i oppholdsvær også idag, og sola tittet såvidt fram på ettermiddagen 🙂  

Tirsdag 30/8: Tur og agilitytrening
SOOOL igjen 🙂 Winnie og jeg gikk en tur med Gro, Izzy og Tilly til Muren – nesten 8 km tur/retur. Skogsveien til Muren var eneste stedet vi trodde vi skulle slippe å vasse på tur, og det stemte :-). På Muren har jeg antagelig ikke vært på bortimot 30 år, selv om vi stadig har vært i nærheten, så Muren måtte foreviges :

Mange turmuligheter derfra:

 På hjemvei på tørre grusveier:

På ettermiddagen bestemte Karine og jeg trening på Skui, og hun hadde med både Lux og Tones Isis. Fotballspillere var der da vi kom tilbake fra tur, men forsvant da Winnie og jeg skulle trene 🙂

Karine satte opp denne banen (tegnet slik jeg husker den):

Det ble en nyttig trening på det jeg alltid glemmer: Si fra før Winnie satser når hun skal svinge etter hoppet (variasjon mellom blå og lyseblå strek og mellom rød og rosa strek).

Variasjoner mellom de grønne strekene viste at det vi fortsatt må trene mer på er tre mellom med stoooor avstand mellom hoppene, for da kommer jeg meg ikke bort til hopp 2.

Vi trente også endelig litt på slalåm, og lang pause fra slalåmtrening gjør at de inngangene Winnie kunne for noen år siden, naturligvis ikke lenger huskes og trenger oppfriskning!
.

Onsdag 31/8: Tur
Mer skyer enn sol da Gro og jeg la ut på tur fra Stein Gård og retning Gråmagan. Vi gjorde unna alle de bratte oppoverbakkene, men hadde ikke tid til å gå helt fram, men det var likevel en herlig tur og mange fine utsiktspunkter:

Glade hunder på tur:

  

     

 Sola skinner på vannet:

Gro fant endel kantareller, mens jeg konsentrerte meg om sopp som ikke behøver renses:

Blå himmel, sol og herlig og velfortjent avslapning på verandaen etter turen 🙂 Det meste av vær preget kvelden: Lyn, torden, regn, solregn, regnbue og fargerik solnedgang blandet med truende skyer:

Det er hyggelig med en kommentar:

