Ons 3/8: Sommer, sol og ufrivillig pause fra trening

Sommer og sol 🙂
Siden forrige blogginnlegg har det vært sommer – deilig sommer med varme, sol og ferie!!!  Late, avslappende dager hvor det ofte har vært for varmt i sola – det har ikke skjedd før i sommer 🙂

Pause for meg
Det har ikke blitt noen agility-trening på Winnie og meg på 4-5 uker siden mine fot-problemer og medfølgende ryggproblemer har satt en effektiv stopper for det, men turer har jeg greid å gå 🙂 Pga varmen har det blitt turer med hundene tidlig på morgenen eller sent på kvelden – alt annet har vært for varmt 😀

Pause for Winnie
Denne uken håpet jeg å komme i gang med agilitytrening igjen, men nå er det Winnies tur til å ha pause…..

På mandag 1/8 kom jeg endelig i gang med den etterlengtede leketreningen med Winnie. Først trente vi litt «kutt», «hit», «rundt» + veksling mellom hvilken hånd hun skulle komme til. Deretter fant jeg fram noen gamle, kjedelige leker, som jeg,  inspirert av Susan Garretts Puppy Peak,  skulle få Winnie til å leke med, og Winnie tok helt av 🙂 Absolutt intet problem å veksle mellom de kjedelige lekene – det er lenge siden jeg har opplevd slik lekeiver hos henne, men jeg har jo ikke akkurat gått inn for å få det til heller 😉

Vi avsluttet dumt: Jeg ba Winnie sitte, la leken 3-4 meter foran henne, og hun tjuvstartet og tjuvstartet, og til slutt ville hun ikke sitte…. Da hun tilslutt satt og fikk løpe mot leken, skjedde noe galt, og Winnie løp vekk fra meg og gjemte seg inne. Litt senere skjønte jeg at hun har problemer med å gå opp trapper, og hun foretrakk å ligge på gulvet istedenfor i stolen sin 😦

Lurt med blogg!!!
Nøyaktig det samme har skjedd flere ganger før:

  • SÅ lurt med blogg!!!!
  • SÅ veldig mange ganger før har dette skjedd – har jeg nå sett i bloggen.
  • SÅ veldig mange ganger før har Winnie ikke villet sitte – har jeg nå sett i bloggen – veldig ofte etter bli sittende trening. Hun har satt seg de første gangene, og så er det slutt.
  • Hvorfor har jeg aldri før tenkt tanken at denne treningsivrige hunden ikke har villet sitte fordi hun har vondt eller forbinder å sitte med noe vondt???? Nå er jeg overbevist!

Denne gangen halter Winnie heldigvis ikke på forbeinet, noe som ofte har skjedd før, og som har gjort at det tok tid før vi skjønte at selv om hun halter på forbeinet, er det bakparten hun (også?) har vondt i.

Tirsdag 2/8 tok vi det veldig med ro – en liten tur – ellers ingen aktivitet – uansett var det for varmt 🙂

Winnie satt ved siden av meg i sofaen på kvelden, og jeg prøvde kjenne på den muskelen Beate  fant i 2007 etter Winnies veldig mange problemer den gangen. Jeg mente å huske at den muskelen var på høyre side, men ingen reaksjon hos Winnie da jeg tok på høyre side, men derimot på venstre side!!! Hun flyttet seg øyeblikkelig vekk fra meg hver gang jeg forsiktig tok der….

Fant igjen blogginnlegget – det VAR venstre side også i 2007: https://solvt.wordpress.com/2007/10/09/tir-910-mer-problemer-for-winnie/

Litt bedring:
På morgenen onsdag 3/8 er Winnie allerede litt bedre – hopper opp i møbler – men strever fortsatt litt i trapper, men ikke så mye som på mandag. Vi har ikke stengt henne inne denne gangen, slik vi vanligvis har pleid å gjøre, hun har fått være løs ute.  Hun har rast avgårde noen ganger når noen har kommet, men det har ikke ført til mer problemer. Det virker som det «bare» er å hoppe opp + gå opp trapper som skaper problemer, så hun er forhåpentlig ikke like hardt «angrepet» denne gang, men pausen fra agility fortsetter.

 

 

3 tanker på “Ons 3/8: Sommer, sol og ufrivillig pause fra trening

  1. Det er så kjedelig med skader. Jeg gikk til massør/kiropraktor for en EU-kontroll før jeg skulle starte agility (har blitt hekta på det etter knallkurs :D) men Jippi har håndledd som en ti-åring og problemer med bekkenet. Så ingen agility før hun blir friskmeldt….

    God bedring til dere!!! 😀

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

