Tor 16/6: Agility-trening

Rett før jeg dro til trening, sa Vidar at Winnie haltet på ene forlabben igjen dagen før. Mange furukongler har falt ned på gressplenen hjemme, så Vidar trodde pysa bare hadde tråkket på dem.  Vi holdt oss unna slalåm og vippe, men ellers var alt som før og uten halting – måtte ta video for i etterkant å se at det stemte 🙂

På tur med Ann-Cathrin før trening i flott agilityvær, dvs. overskyet og opphold, og til treningen kom også Elin og Marlene.

Felt-trening var planlagt –  noe vi sjelden er flinke til å ta ut – men det tok bare 20 minutter å bygge nedenstående bane på den lille gressbanen – vi må bli flinkere til å trene felt! Vi varierte mellom å følge nummeringen og heltrukken strek – merkelig hvor mye det ble å trene på  🙂

Huskeliste og oppsummering:

  • Jeg MÅ huske å si noe før Winnie skal svinge!!! Winnie kjefter på meg når jeg ikke sier fra tidsnok – på tide å lære det hun forteller meg
  • Husket å belønne felt 🙂
  • Husket å bruke target på stigen 🙂
  • Må bruke target på mønet – Winnie bremser veldig opp på nedgangen – men samtidig har jeg jo ønsket å unngå bråstoppen…..
  • Ordene «ja» og «bra» MÅ sies med forskjell i tonefallet!
  • Må huske å plassere Winnie lenger bak første hopp!
  • Det var veldig mange ute på banen som hjelpere – herlig! Winnie trodde alle hadde leke til henne, så en liten periode var hun vanskelig å få styrt i riktig retning, men det desto mer nyttig trening!!!

.

Video fra treningen:

Video-bilder av sving
hvor jeg sier fra før Winnie skal satse:

 og glemmer å si fra:

MÅ kunne gå an å huske å si fra…..

Én tanke på “Tor 16/6: Agility-trening

  1. Tilbaketråkk: 20/3: Agilitytrening!!! | Solveigs dagbok og huskestue

Det er hyggelig med en kommentar:

