Ferie :-)

Torsdag 2/6: Kristi Himmelfart

Lat feriestart med sommer og sol 🙂

Jeg skulle vært på trening, men vi dro på en liten tur i skogen isteden. Vi parkerte ved Stein Gård og gikk på nye stier. Runden vi gikk ble på ca 3 km – noe som var mer enn nok for meg siden det var VARMT og mesteparten av turen gikk i bratt oppoverbakke!  Candy var veldig fornøyd  – ikke minst da vi kom over et digert og spennende elgkadaver :

 

Vel hjemme igjen ble det litt agility-trening i hagen med Winnie på hele to hopp og et hjul:

Etter å ha sett på alle andre på trening, har det gått opp for meg at jeg har glemt hvordan jeg selv pleide utføre forskjellige teknikker – så jeg må prøve å finne ut av hva jeg pleide gjøre ….

V-set/svinge før svingen:
Det ble veldig klart at jeg ikke har brukt to armer, men bare én arm/pekefinger, lavt og mot bakken 🙂 Dette skulle ikke forveksles med:

Ta hinder fra baksiden: Armen rett ut/håndflaten ut og ben nærmest hunden ut i tillegg til «rundt»-kommando.

Må sjekke om Winnie kan forveksle disse to signalene på neste trening!

Fredag:
25 gr i skyggen, sol hele dagen – utrolig herlig feriedag!!!

Vidar innledet badesesongen hjemme – et sikkert tegn på at det er sommer:

På kvelden ble det en ca 7 km hyggelig tur fra Stein Gård til Fiskelaus og videre sammen med Ann-Cathrin, Gro B og hundene deres:

Fenja:

Nala fikk seg en ufrivillig dukkert:

Chilli tok mange frivillige dukkerter:

Tigra var stort sett i vannet fra vi kom til Fiskelaus:

Lørdag:
Endelig ble gresstrimmeren tatt i bruk – riktig så flink var jeg i mange timer – før feriemodus tok overhånd igjen. Vidar skulle i bursdag, dro tidlig og kom hjem neste morgen, men hundene og jeg koste oss med både litt trening og godbiter:

Søndag:
Nok en lat feriedag 😉

På kvelden ble det trening på Skui med Gro A og Kari.

Jeg har veldig mye jeg må finne ut av om Winnie og jeg husker, og denne banen inneholdt  mye av dette:

 Motsatt rørinngang må trenes mer på! De rette strekningene vi har trent siste tiden gjorde nok denne utfordringen ekstra stor – plutselig ikke rett fram….

Serpentiner: OK

Tre mellom hopp med stor avstand må trenes mer på, for jeg greide bare ikke flytte beina….

Fra rett rør til buet rør: Mer trening sikkert nyttig selv om det gikk greit tilslutt.

Bakbyttene (hvite nr 3-4 og 4-5) gikk ganske bra.

Det er fortsatt mye som må på plass: Aller først timing og ikke minst kunne stole på at Winnie gjør det jeg tror hun kan. Mine bein og armer går foreløpig i hver sin retning, og hvor stor avstand kan jeg egentlig ha til hindrene,  fra hvor lang avstand kan jeg sende Winnie fram, når er jeg sikker på hun tar hinderet….. .

Video av treningen:

Mandag:
Regnvær! Men – ikke på langt nær så mye som «lovet».  Nok en avslappende feriedag – lurer på når jeg skal begynne å gjøre alt det jeg hadde planlagt å få gjort i ferien….

På kvelden var det siste oppfølgningskveld med nybegynnerne på Skui – for en fremgang!!! Det var varseltrekant på yr.no – plaskregn skulle vi få…. Utrolig nok var det opphold hele treningen, men da vi lukket døra til bua åpnet himmelens alle sluser seg. En utrolig timing på agilitybanen!

Vel hjemme igjen og klar for avslapning (igjen), men det var ikke lenger plass til meg i sofaen:

Det er hyggelig med en kommentar:

