27/5-28/5: Tur og agility-trening

Fredag 27/5:
Tommy dro med buss til Stockholm for å delta i Stockholm maraton, og vi tok med alle tre hundene på en 2,8 km tur i skogen på kvelden:

Fra venstre: Cory (11,5 år), Winnie (7 år) og Candy (veldig snart 15 år)

Lørdag 28/5:

Oslo Hundeshow for de fleste andre, men Kari, Gro A og jeg møttes til tur og trening på Skui. Oppholdsvær på turen, men regnvær mens vi trente.

Banen til venstre hadde Kari med, dvs. vi endret litt på den, og den er tegnet slik jeg husker den.

Jeg torde ikke løpe for fullt pga en kneskade kvelden før, noe som dempet Winnies fart litt, men moro var det likevel 🙂

Bakbytte ble tema for treningen – veeeeldig lenge siden sist. Det funket dårlig til å begynne med, dvs. jeg hadde veldig dårlig timing, så enten svingte Winnie før hinderet eller lenge etter hinderet. Men – når trente vi egentlig på noe annet enn rette strekninger…. Etter noen forsøk var bakbyttene på plass, dvs.  fra 2 til 4, fra 10 til 11 og fra 14 til 15 🙂

Første gang fulgte jeg ikke opp til hopp 4, og i tillegg glemte jeg å holde armen utstrakt 😉 Stakkars hund – det er mye som skal på plass igjen, men det kommer forhåpentlig sakte men sikkert tilbake!

Innimellom treningen fulgte jeg med på mellomtidene fra Stockholm Maraton – og endelig var Tommy i mål etter å ha løpt  > 4,2 mil 😀

 

 

 

 

Én tanke på “27/5-28/5: Tur og agility-trening

Det er hyggelig med en kommentar:

