Tor 26/5: Agilitytrening på Skui

Mandag tilbragte jeg mange timer på Skui, for da var det første oppfølgningskveld etter nybegynnertrening hvor vi hadde fire grupper fordelt på to klokkeslett i gang. Malin og Ann-Cathrin var med som hjelpere på hver sitt klokkeslett, og fremgangen hos hunder og førere var igjen stor 🙂

På torsdag var det vår tur til å trene 🙂 Tur før trening: Ann-Cathrin, Gro B, Marlene, Solveig, dvs ikke så mange tobente, men 7 hunder 🙂

Winnie haltet litt igjen på ene forlabben i helgen, så vi skulle egentlig bare bli med på oppvarmingsturen, eventuelt trene rette strekninger/stigen.

Heldigvis var det flere som ville trene stige, så en bane jeg hadde tenkt for nybegynnertreninger med flere rette strekninger ble satt opp, riktignok med noko attåt, dvs. litt føringsmuligheter på 4 hopp: 

Jeg hadde endelig husket å ta med et lite lokk som target etter stigen, og ikke fatter jeg at det kan være SÅ moro å løpe fram til et plastlokk uten noe oppå 🙂 Planen var å få Winnie til å gå raskt ned i 2 av/2 på selv om jeg ble liggende langt bak – intet problem når jeg har et SÅ morsomt plastlokk 😉

Testet også ut at Gro stod etter hoppet etter stigen med Winnies gamle favorittleke:

Da glemte Winnie alt som het 2 av/2 på, men uteblivende belønning for å løpe av feltet første gang, førte til at hun inntok 2 av/2 på neste gang, selv om det helt tydelig var veldig vanskelig 🙂

Jeg trente ingen handling på de fire hoppene siden jeg ville unngå krappe svinger, men vi tok de to fremadsendingsstrekningene – riktignok med mer innkalling enn fremadsending på pølse-etappen – det var laaaangt….

Treningen ble avsluttet med fartsbue bestående av buet rør med tre hopp foran hver inngang – og den gamle, grønne ballen ble tatt fram igjen til belønning – moro!!!

Selv om jeg planlegger at Winnie ikke skal ta krappe svinger, og dermed ikke trente noe føring på de fire hoppene, hiver hun seg rundt etter fremadsending og kaster seg over både et tomt plastlokk og en utlagt leke slik at forlabben får gjennomgå, men heldigvis ingen halting etter treningen 😀

2 tanker på “Tor 26/5: Agilitytrening på Skui

Det er hyggelig med en kommentar:

