En fin kveld å leve

Jeg hørte en melodi på radioen på morgenen idag, og den har surret i hodet mitt resten av dagen:

Nå har tåka lagt seg / over vei og eng
     ute i vest / synker sola i seng.
Men fra Svartbergets topp / er det langt å se
  i kveld er en fin kveld å leve.

Jeg har gått mange mil / over myr og på sti
    hørt lom’en i natta / og følt meg fri
  Og solnedgangen / er det alltid no’ ved
  i kveld er en fin kveld å leve.

Ref:
      Så la tona bli / på den blåeste streng
        jeg vil synge sårt / i skogens refreng
Midt i det ensomme landet / i kveld er en fin kveld å leve.

På vei hjem fra by’n / står skogen giv akt
strandsjøen skinner / i sin skjønneste prakt.
Og jeg hører ei vise / ved veien ett sted
i kveld er en fin kveld å leve.

Ref: x2

Det er hyggelig med en kommentar:

