Temakveld + kennelhoste + fotokurs

10/2: Skui-gjengens temakveld:
Kveldsmøte  i Skui-gjengen på torsdag 10. februar hjemme hos Malin, hvor tema var: «Finne løsninger på agilitybaner».  Tilstede: Beate, Gro B, Gro A, Malin, Martine,  Ann-Cathrin, Elin, Kari O , Yvonn og jeg. 

Masse latter og stor iver i briefing  både på gulvet foran lerretet og på selve lerretet, og av de 17 banene Beate hadde samlet, var det ikke mange som ikke ble gjennomgått. Det kom fram mange gode idéer til handling, og jeg fikk masse idéer til små kombinasjoner jeg må trene på når snøen forsvinner. Et flott initiativ av Beate som førte til  en riktig motiverende og inspirerende kveld – som må gjentas! Beate har et bedre referat her.

Snøkaos:
Snøen har i perioder laget kaos, og temperaturen har variert mellom pluss 6 og minus 17 , men vi har uansett ikke kunnet være så mye ute siste tiden, siden hundene ikke er friske.

Kennelhoste:
Etter helgen i Drammen i slutten av januar har mange av hundene blitt rammet av kennelhoste, og natt til onsdag 9. februar begynte også Winnie å hoste, brekke seg og kaste opp. Allerede et døgn senere var hun bedre, men sist helg fikk hun tilbakefall. Kanskje var ikke temperaturen på -16 egnet til tisseturer … Cory begynte å hoste 14. februar, men har så langt ikke vært like hardt angrepet som Winnie. Da er det bare å krysse fingre for at Candy holder seg frisk, og at de andre to raskt blir symptomfrie!

14/2: Fotokurs:
Mandag 14/2 var Monica og jeg på del 2 av fotokurset, hvor det ble lagt mye vekt på gjennomgang av hjemmelekser, og hjemmeleksene hadde vært å ta bilder med forskjellige innstillinger.

I tillegg til hjemmeleksene fikk jeg med meg noen veldig nyttige tips – bl.a. skjønte jeg at jeg må ha stilt inn eksponeringskompensasjon til -2 uten å vite det.

Med riktigere innstilling neste gang, blir kanskje snøbilder tatt i skyggen ikke fullt så blågrå som dette bildet av Cory:

En av hjemmeleksene var å stille lukkertid, så i helgen gikk jeg ut på verandaen ved midnatt i minus 16 gr og prøvde lukkerhastighet på 10 sekunder:

Innebilder uten blitz har begynt å bli bedre, men pga stor blenderåpning, blir de sjelden bra når hundene beveger seg raskt, som Candy gjør her mot plastboksen med godbit under:

Hvis derimot Candy – min alltid tilstedeværende og utrolig velvillige fotomodell – står i ro, blir inne-bildene bedre:

Winnie er lei av å være syk og lengter etter å leke og være ute:

Tilslutt et bilde også av meg  – det er bare å se inn i Candys øyne:

3 tanker på “Temakveld + kennelhoste + fotokurs

Det er hyggelig med en kommentar:

