1/1-11: Godt nytt år!

 28/12: SOLNEDGANG

Hjemme fra jobb så tidlig at jeg fikk med solnedgangen kl 15:10:

Gleder meg til å se senere og senere solnedganger 😛

 

31/12: NYTTÅRSAFTEN

Winnie skulle slites ut før nyttårsrakettene, og i kun 5-6 kuldegrader var det perfekt å gå tur, så det ble først en snau times tur sammen med Vidar og Candy på formiddagen, og så over to timers tur med Tommy og Cory på ettermiddagen i skogen (mobil-bilder):

Rakettene begynte å smelle mens vi var i skogen, og plutselig raste et rådyr forbi oss – bare 7-8 meter fra oss – godt å ha hundene i bånd!!!  Jeg trodde det var rakettene som hadde skremt rådyret, men det var en løs hund 😦  Rådyret kom seg i sikkerhet, og hunden var ingen god sporhund 🙂

Winnie (som de andre to) sov seg gjennom det meste av fyrverkeriet 😛

1/1-11: VARMEGRADER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sterk vind og 4-5 varmegrader preget nyttårsaften, og det var et par varmegrader også på første nyttårsdag. Sola skinte fra blå himmel og den varmet!!! Minst 30 fugler var samlet og badet i solskinnet i en liten råk i elven, og vi ble stående lenge å se på dem – herlig vårfølelse!!! Jeg har nok glemt hvordan varmegrader føles – det var SÅ deilig å gå tur!!!!

Jeg trenger et bilde til månedens bilde på hjemmesiden min – det har vært for kaldt siste tiden til å ta med kamera på tur – men ikke idag:

For å kunne fortsette å være i sola, gikk vi over jordet:

Winnie:

Candy:

Candy stortrivdes på tur, og vi har aldri villet la Candys høye alder legge begrensninger på hva denne livsglade hunden skal få gjøre:

Vi var veldig klar over at det kanskje ikke var særlig lurt å la Candy løpe rundt i dyp snø, og hun begynte å halte på venstre forbein litt før vi var hjemme 😦  Haltingen ble ikke bedre utover kvelden, men den stoppet henne ikke fra å følge Vidar rundt og sitte og mase på mer aktivitet på kvelden 😉  Holde henne i ro har alltid vært det vanskeligste vi har måttet gjøre, så vi bare sørger for at hun ikke går i trapper. Krysser fingre for rask bedring!!! Det samme gjelder egentlig også meg selv, for hofteproblemene har begynt å melde seg igjen etter snart et års fravær 😦  Foreløpig er de ikke så ille at de stopper meg fra å gå tur, og jeg håper de sålene jeg har brukt siste tiden har vært for nedslitt slik at endring av såler raskt vil føre til bedring!

Godt nytt år!!!


4 tanker på “1/1-11: Godt nytt år!

  1. Chilli, Tigra og jeg ønsker dere et godt nytt år. Og så håper vi og se deg på agility treninger etter nyttår. Julen har vært en deilig tid for mine 4 bente og meg. gleder meg virkelig til og se deg igjen på ag treninger.

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

