Fri 12/11-15/11: Turer og trening

Torsdag kveld var det tradisjonen tro julebord med Skui-gjengen på Egon – veldig koselig, skulle bare greid å få snakket med enda flere! Tusen takk til Elin som lot Kari kjøre meg hjem 🙂 Etter julebordet skulle jeg ha en liten ferie fram til tirsdag.

Natt til fredag kom det noen få centimetre med snø, og måkebil og strøbil glimret allerede med sitt fravær, så det var glatt å gå da vi gikk ut på tur på morgenen fredag. 

Candy har i følge Vidar ofte bare villet gå svært korte turer siste tiden, men nå har vi begynt å skjønne at det har ikke nødvendigvis bare med nærområdet å gjøre, men det har å gjøre med om jeg er med eller ikke 😉 

Fredagsturen ble ikke kort, for Candy så virkelig ut til å trives på tur:

  VIDEO med stillbilder fra video’n – de viser en ganske så fornøyd Candy på tur:

Etter turen  fikk vi kjøpt de lenge etterlengtede nye vinterdekkene. Verkstedet var meget effektivt, dvs fra vi kom til vi dro derfra med fire nye dekk påmontert, gikk det bare 15 minutter!

Lørdag gikk vi så lang tur som vi ville, dvs. ikke særlig lang for vi hadde mange planer for alt som skulle gjøres hjemme. Det var fortsatt glatt å gå på veiene, så klok av gårsdagen hadde jeg innsett at det nå er vinter og tid for icebug. 

Søndag gikk vi ut på tur tidlig på morgenen – antagelig før alle andre og sola hadde stått opp. Det var glatt å gå, men fint på «vår» gamle gress-slette, hvor vi slapp hundene rett før/i soloppgangen:

En fornøyd Candy på tur:

Winnie var litt for rask for kameraet  – eller kanskje riktigere å si at hun var for rask for min evne til å stille inn kameraet…:

Candys vanlige avslutning:

På søndag ettermiddag var Winnie og jeg på agilitytrening i den oppvarmede hundehallen i Drammen sammen med 14 andre hunder fra Asker og Skui-gjengen. Vi gikk lang tur med mange andre før trening, og vi hadde hallen i tre timer, noe som ga mer enn nok trening.

gjenganger-I-flere1-sondag.gif picture by skuiVi startet på denne banen, men Winnie var mer interessert i å snuse enn å leke og trene, men viste samme agilityglede som ellers de gangene jeg fikk henne i gang.

Som vanlig ble det samme konklusjon, dvs. vi trenger fortsatt mer trening på :

  • Fremadsending etter rett pølse
  • Variasjon på rett fram eller svinge etter rett rør..

.

Gro kom en tur innom, og Izzy trente samtidig med oss på den neste banen. Winnies snuseiver var fullstendig borte og treningsiveren tilbake 🙂  Det blir ikke så ofte lenger at Winnie trener på ukjente steder, på fremmede hindre, med nye hunder, og hun har aldri før trent innendørs annet enn i ridehall og heller ikke på kunstgress, så at det plutselig fungerte så bra, var uventet og deilig! 

drammen-sondag-nov10-ag-kl3.gif picture by skuidrammen-sondag-nov10-ag-kl1.gif picture by skui

 

drammen-sondag-nov10-trening.gif picture by skui

………..
Vi trente på ganske mye forskjellig på denne banen, men holdt oss unna klasse 3-nummereringen og som vanlig også vippa. Jeg hadde ikke briefet noe særlig (men fordel å ha stått for banetegninger, for da husket jeg litt likevel), for jeg trodde Winnie skulle fortsette å snuse, men neida, hun kunne til og med bli stående idag 🙂

  • Vi gikk det meste av klasse 1-banen i flere økter  med bra felt på både møne og stige.
  • Bra slalåm fra kl 1-banens nr 8-9 .
  • De blå nummerne – gikk veldig greit – bra framdrift mot alle hindre når jeg ikke alltid var der jeg burde være (briefing kunne vært lurt!)
  • Fartsbue (= grønn strek) tilslutt med stor fart og dermed fin avslutning 🙂

………

…..
Tusen takk til Ann-Cathrin for at jeg fikk sitte på – det førte til at jeg ikke føler jeg har gått helt i vinterdvale fra trening ennå 🙂

Mandag morgen var det kommet ytterligere et par-tre centimeter med snø, og vi våknet til skikkelig vinterstemning. Det ble sagt på radioen at det var kaos i trafikken og at de eneste som satte pris på snøen var barnehagebarna 😉 Deilig å ha fri!

Ut på tur mens store snøfiller dalte ned, men innen vi var klare for å dra ut og handle, var det sol, smeltende snø og nesten påskestemning:

5 tanker på “Fri 12/11-15/11: Turer og trening

Det er hyggelig med en kommentar:

