Søn 7/11: Årets siste utetrening i agility

Plutselig våget vi ikke vente lenger, og planla trening etterfulgt av innflytting i ridehallen. Deilig sol og helt supert å trene, selv om sola forsvant fort bak åskammen og det ble kaldt, men jeg hadde med mer enn nok med klær 🙂

Tilstede: Gro A, Gro B, Martine, Ann-Cathrin, Kari, Petter, Nina, Solveig, dvs. 10 hunder (Nina og jeg gikk en liten oppvarmingstur før treningen).

Nedenstående hoppkombinasjon er en variant av en åpen hoppbane fra Tyskland, og Martine, Nina og jeg begynte på denne – en morsom fartsbane med noen små utfordringer her og der:

  • Noen ganger er det mer nødvendig enn ellers at Winnie kan bli stående,  men nå er treningen begynt 🙂
  • Jeg handlet ikke alltid hopp 3 og da droppet Winnie å ta det 😉
  • Være på venstre side av rør 6 og krysse bak før 7 nødvendig.
  • Fremmede  etter hopp 7, men vi hilste på forhånd – lurt!!!
  • Bakbytte før rør 15, og Winnie svingte riktig vei hver gang.

.

Med bare tre hunder ble det masse trening på oss. Da jeg var utslitt etter å ha løpt, kom Martine tilbake, og da måtte jeg jo bare be henne filme fra vår siste utetrening, så her sees en utslitt fører, men heldigvis ikke en utslitt hund:

Neste kombinasjon (en av mine «ekstra»-kombinasjoner bestående av 3 hopp + 1 rør) – mer her. Nedenstående har flere nummereringer her.

Vi trener visst ganske sjelden på stigen, dvs bare hver annen måned den siste tiden, og vi har naturlig nok ikke kommet lenger, men ikke kortere heller 🙂

  • Varierte mellom å ta stigen/røret – gikk bra hver gang v/rope Winnie + senke armen
  • Fremadsending ut av pølse (12-13-14)
  • 1-6 gikk bra
  • Nedfelt-variasjoner på mønet.

.

Så var det flytting, dvs musene flytter inn i bua, og vi flytter ut, men vi tok sjansen på å la noen hindre være igjen, så det er fortsatt mulig med utetrening hvis snøen holder seg borte.

Selve flyttingen gikk veldig greit, og hvis jeg skulle glemme det senere: Vi tok med oss: 15 hopp, lengde, vippe, pølse, møne, hjul, stige, to slalåm og tre stk 6 m rør.

På vei hjem stoppet jeg på Plantasjen, hvor Winnie og jeg gikk en liten tur på gress-slettene, for det var jo egentlig utrolig fint ute når jeg bare hadde nok klær på 🙂 På Plantasjen var det full julestemning både ute og inne, og da jeg kom inn døra hjemme, luktet det nystekt ribbe 🙂 Kanskje det nærmere utflytting igjen enn jeg tror…. puppy.gif picture by solvt

4 tanker på “Søn 7/11: Årets siste utetrening i agility

  1. Ja, det går fort mot jul, bare 14 dager til 1. søndag i advent…….
    Synd du går i «dvale» om vinteren for det hadde vært så hyggelig å trent sammen en dag, men jeg klarer vel ikke å lure deg til Rakkestad 🙂 ?

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

