Man 18/10: Agility-trening

På tur før trening: Ann-Cathrin, Vigdis, Gro og jeg, og Elin møtte oss på tilbakeveien.
Til treningen kom også Kari og Katrine, og Aina var på hyggelig besøk for å få trent på lengden.

10 grader, opphold, fønvind – en helt utrolig herlig kveld utendørs!!!

Ann-Cathrin, Elin og jeg begynte på  kombinasjonen til venstre – inspirert av Beates video fra kurs med Peter Holmberg.

Jeg hadde notert ned for å huske.:

Blå strek mot slalåm: Høyre hånd brukes til å føre med fra og med hopp 3 til slalåm. Jeg brukte ikke høyre hånd før Winnie hadde satset på hopp 4, fordi signalet ville blitt for likt tre-mellom.

Blå strek mot hopp 6: Venstre hånd brukes til å føre med fra og med hopp 3 og til hopp 5. WOW – som det gikk – greide til og med å rygge – noe jeg også lenge har skullet trene på!

Rød strek: Endelig fikk jeg trent på å snu meg + slenge armen nærmest hoppet over pinnen for så å stikke videre – det funket 😛

Utrolig nyttig trening – fikk trent på mye av det jeg lenge har tenkt å trene på, og vi fikk til det jeg trodde vi skulle streve med, mens det enkle ikke gikk like bra, men hva gjør vel det 😉

Møne-kombinasjonen var nesten samme som på forrige trening, men jeg hadde byttet om pølse og rør, noe som betydde 1,5 m mindre å løpe for å komme på nedsiden av 15 – lurt! I tillegg regnet jeg med at de fleste hundene var flinkere på fremadsending ut av rett rør enn ut av pølse – det stemte  for Winnie også. Merkelig det siden det så mange år har stått på min treningsliste….. Kanskje det ikke hjelper å bare skrive det opp der….

Planen var å ha så bra fremadsending at hunden gikk selvstendig mot 13, mens vi  beveget oss til utgangen av 14 og dermed fint rakk på nedsiden av 15.  For en fart – på oss begge to 🙂 

Fikk ikke trent på serpentineren i kveld heller – kan visst ha denne kombinasjonen på enda flere treninger, og denne gangen var ikke banen så vanskelig å huske siden vi også hadde briefet den forrige gang, så neste gang greier vi nok huske den 😉

Vi gikk ned hundene etter treningen + ble stående og prate en stund, så jeg var ikke hjemme før over  kl 22.30, noe som betyr vi var på Skui i hele 4 timer! Tiden går altfor fort i hyggelig selskap!

Det er hyggelig med en kommentar:

