Man 11/10: Agility-trening

Tur før trening: Gro A, Gro B, Martine, Petter, Elin, Vigdis, Ann-Cathrin og Solveig.

På treningen kom også Nina og Kari, dvs. hele 10 personer og 13 hunder var tilstede en ganske kald, men fin og stjerneklar høstkveld på Skui.

På første kombinasjon skulle jeg teste svingen 3-4 ved å tre Winnie mellom hopp 3 og 4, noe som gikk ganske greit, men jeg kan kanskje prøve å ikke stadig være i veien for Winnie….

Ødelegge mønefeltet er vi godt i gang med – tror jeg fant ut hva som avgjør om Winnie går ned i 2 av eller 2 på.

Resten gikk greit helt til 16, men alt hadde vært lettere hvis nummerne 16 og 17 hadde stått på motsatt side av hoppene…. Det krevde god fremadsending mot hoppet etter pølsa for å kunne handle 15-16-17 slik jeg ønsket, og fremadsending rett fram etter pølsa kan igjen (som det nesten alltid har gjort) settes opp på treningslista mi.

Ekstrakombinasjonen hadde også stige, vippe, hjul og lengde,  men vi trente bare på de tre hoppene, røret og slalåmen.

Jeg briefet å ta hinder 3 fra motsatt side av hva som står på tegningen, men måtte også prøve slik det er på tegningen, men en Jaakko-tuss (?) hadde gjort seg der. Det jeg ikke tenkte på, var at selve blindbyttet da burde tas etter hinder 2, ihvertfall så det veldig bra ut da Nina gjorde det. Hinder 1-2-3 kan sikkert settes på treningslista mi det også….

Kombinasjonen kan gåes på ørten forskjellige måter. For flere alternativer – klikk for større bilde.

Kvelden ble avsluttet ved at Elin, Kari og jeg skulle gå ned hundene, men etter å ha gått dem ned tok Kari og jeg innkallingslek med Winnie og Timo – det er kanskje ikke slik det skal gjøres…. Men  – moro var det!!!

Det er hyggelig med en kommentar:

