Tir 5/10: Agility-trening

Det hadde vært kaldt på jobb og det var kaldt hjemme…. Spise middag og så krype under pleddet i sofaen med to varmende kooikere inntil meg og tente stearinlys  på bordet – herlig!!!

Endelig har også jeg innsett at det er høst, og innstillingen til det meste begynner å endre seg …. Komme seg opp fra sofaen for å dra ut på trening i kulde og halvmørke – ganske utenkelig!!! Jeg er jo til og med forkjølet, noe som, om mulig, gjør det enda mer utenkelig…. Nei, SÅ gal er jeg virkelig ikke!!!

Men – jeg hadde banetegningene, jeg hadde lampa til bua, jeg hadde innkalt til tur – og jeg behøver jo ikke bli så lenge…..

Med på tur før trening: Elin, Kari, Ann-Cathrin og Solveig. Til treningen kom også Katrine.

Kaldt???? Langt derifra – det var 12-13 varmegrader – og jeg hadde kledd på meg altfor mye!!! Ingen fotballspillere på fotballbanen og bare 5 personer/6 hunder på trening og to kombinasjoner – helt perfekt!!! Det ble MYE trening – nei, egentlig altfor lite – og det var sent før jeg var hjemme 🙂 Med andre ord: MORO!!!!

Er det noen som kan minne meg på at det verken er kaldt eller fælt å dra ut i mørket for å trene agility? Det er nemlig bare GØY, GØY, GØY og det gir en skikkelig vitamininnsprøyting!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg bør antagelig titte på dette innlegget igjen litt senere i høst….

Ann-Cathrin og jeg begynte på kombinasjonen til venstre – og denne «ekstra-kombinasjonen» – bestående av tre hopp og et rør (denne gangen med et par hopp til + slalåm, som jeg glemte trene på) har vi satt opp på flere treninger – er det tredje treningen i kveld? Vel – jeg blir visst aldri ferdig med den!

Denne gangen var kombinasjonen speilvendt i forhold til forrige gang, og det er også bevist før at mitt hode greier ikke tenke speilvendt!!!

Men – jeg fikk til det som jeg ikke fikk til sist,  så ser man forrige trening og denne under ett, fikk vi til det meste 😉

Det jeg vet vi må trene mer på, må vi fortsatt trene mer på, men ingen ser foreløpig ut til å gjøre noe med det 😉

Enda mer moro på denne kombinasjonen, for her gikk det unna i en utrolig fart – vi liker nok begge slike kombinasjoner bedre! Den avstanden vi ikke hadde når det gjaldt å hente opp hindre fra baksiden på forrige kombinasjon, den hadde vi til fulle her!! Kanskje det hjelper å trene?

Til og med blindbytte mellom rørene, gikk utrolig bra, for Winnie taklet det meste på stor avstand. Det var bare å markere hindre og stikke videre.

Avsluttet med litt stigetrening, og feltene satt  😛

Siden jeg ikke liker bråstoppen som 2 av/2 på på nedfeltet på mønet gir, ønsker jeg å variere hvordan Winnie tar mønet, og vi begynner å få en merkelig felles forståelse for hva hun skal gjøre. Jeg er ikke sikker på hva Winnie har skjønt som jeg ennå ikke har skjønt, men får jeg tatt opp litt video av det, kanskje jeg snart skjønner det også 😉

Video fra den første kombinasjonen – mørkt….:

 

Vimeo: http://vimeo.com/15607606

Etter treningen skulle vi gå ned hundene – vi begynner faktisk å bli flinke!!! Det hadde såvidt begynt å duskregne – noe vi SÅ  – men ikke kjente, og hvem vil vel uansett tidlig hjem en SÅ perfekt høstkveld???

4 tanker på “Tir 5/10: Agility-trening

  1. Du er da så veldig positiv og det smitter!!! Nå kjenner jeg at det begynner å rykke skikkelig i «agilityfoten» – når flytter dere inn i ridehallen??

    Lik

  2. Ha,ha ja du och tro mig att jag kommer att påminna dig om att » det verken er kaldt eller fælt å dra ut i mørket for å trene», inte bara agility men tricks inne i garaget. 🙂

    Lik

  3. Tilbaketråkk: Juhu « Flatbc's Blog

Det er hyggelig med en kommentar:

