Tor 9/9: Agility-trening på Skui

Cory halter mindre idag, og om Winnie var i form igjen etter sin halting for en uke siden, skulle jeg finne ut på dagens agility-trening, selv om jeg selv ikke var helt i form til å løpe.

Vigdis og jeg gikk en 20 minutters tur før trening, og på tilbakevei hadde Winnie veldig hastverk med å komme til treningsplassen 🙂

Tilstede: Ann-Cathrin, Gro, Vigdis og Solveig.

Banen var ment å skulle være noenlunde lik Magne Aldens hoppbane, klasse 2, på OODK forrige helg – en skikkelig løpebane:

 Jeg greide trene én økt, hvor jeg fikk trent på akkurat det jeg hadde lyst til å teste:

 1) Hvilken side av rør 5 lønner det seg å være på?
Begge sider gikk forholdsvis greit: Ved å sende fram til 4 da jeg skulle løpe på venstre side av røret, og ved å ha stor sideveis avstand for å få forsprang da jeg skulle løpe på høyre side av røret.

2) Ville jeg få svingt Winnie fra rør 5 til 6 eller ville hun ta slalåmen?
Hun så slalåmen, ikke røret, og å bare løpe på ville nok ikke vært nok, men med stemme + ekstra bevegelse gikk det fint på første forsøk 😀

3) Hvordan få svingt Winnie raskt ut av rør 9?
Gi city-kommando når hun er på vei inn i røret.

4) Hvordan få svingt Winnie inn i rør 15?
Intet problem – bortsett fra at city-kommando ikke må gis når Winnie er i svevet over et hopp, da river hun naturligvis. Jeg må gi den før hun satser!

Og – jeg må huske: Highway-kommando skal ikke gis på slutten, men på starten av en fremadsendingsetappe. Litt ekstra skravling på slutten betyr at Winnie snur seg mot meg….

5) Hvor lønner det seg å ta framforbytte ved 13?
Det gikk greit både før og etter 13, men best etter 13.

6) Ville vi først kunne tar rørinngang 15 og på neste runde lett kunne ta 16?
Rørinngang 15 på første runde gikk greit, og 16 på neste runde gikk like greit – det ble 17 som ble utfordringen 😉

7) Tilslutt det viktigste: Ville Winnie takle agility og løping eller vil det bli ny halting?
Winnie løp og lekte veldig mye mer enn meg, og så ikke ut til å ha noen som helst problemer 😛

VIDEO:
Tusen takk til Ann-Cathrin som filmet det meste av både trening og leking:

Det var bare SÅ moro å trene igjen, hyggelige treningskamerater, supert agilityvær og Winnie enset ikke fotballspillerne 😛  Kan nesten ikke vente til neste trening 🙂

3 tanker på “Tor 9/9: Agility-trening på Skui

  1. ja det var en flott teningsøkt, jeg er ikke så veldig flink til og filme, så det ble endel gress men det klarer du vel og redigere bort;.)

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

